Løft af gangbro på loftet

Hejsa.

Jeg skal igang med at løfte min gangbro på loftet fordi vi senere hen skal efter isolere med yderlige 200 mm.

Gangbroen bliver hævet ovenpå de nuværende spær med spærtræ også brædder på til sidst ovenpå. 

Det træ som jeg bruger til at løftet broen med hvilke beslag vil i bruge til at sætte det fast med.


Hjælp.. Pft.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Johnny.

Og velkommen her på LDS.

Nu skriver du ikke noget om hvor højt du vil løfte !

Vil det være nok at stille en stump planke på højkant på det eksisterende spær og så fast gøre det med et par norm plader.

Der er stort set ingen belastning på forhøjningen, så jeg ville bare give den nogle skruer skråt ind i enden og evt. et par på midten. Når først brædderne kommer ovenpå, skal de nok sikre, at forhøjningen ikke vælter.
Det skal løftes med 20 cm og har fået nået spærtræ 45x195 mm så det er bare hvordan jeg fæster det ned til de nuværende spær..
Tænker også umiddelbart bare vinkler på hver side.

Ny med hus så man må suge information til sig..
Jeg skal selv i gang med noget tilsvarende og har googlet lidt og kan se der er mange modeller.

Foruden det der er nævnt, har jeg set krydsfinerplader som stikker lidt ned på spærret og så lidt op på det træ der forhøjer og så bare skruer ind i siden. Jeg har set samme fremgangsmåde bare med 2 smalle liste på hver side af konstruktionen. Jeg har set specielle beslag til formålet. Jeg har set den helt hurtige løsning hvor man monterer en lang lægte i passende højde skruet direkte i gitterspærret ude i siden. Der er mange måder at gøre det på.

Personligt har jeg været fokuseret på at finde en løsning, hvor jeg skruer mindst muligt i spærret. Men med alle de måder at gøre det på kunne det dog tyde på, at man ikke skal være specielt nervøs for at svække sine spær ved at skrue i dem.
Annonce
Hej.
En gangbro er ofte en del af stabiliteten i spæekonstruktionen. Så hvis det er et alm parcelhus med gitterspær så ville jeg ikke tage den gamle op ( det skriver du heller ikke at du vil), men ofte bliver der så lidt plads over en hævet gangbro at den ikke har nogen funktion. Kunne man ikke forestille sig at man bare isolerede hen over gangbroen og så sluttede ved loftlemmen, og lukkede den tæt. Det er i hvert fald det jeg har gjort. Ingen loftlem, tog en tagplade af og kravlede ud der. Der kan self være tegl med under tag så slipper man ikke for loftlemmen.

Ps.der står at jeg behøver et plugin for at se et eller andet. Ved I hvad er?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ps.der står at jeg behøver et plugin for at se et eller andet. Ved I hvad er?

Det undrede også mig.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hvad jeg lige kan se ud fra en hurtig googling ser det ud til at JohnnySt33 muligvis har et Norton plugin installeret og den i hvert fald i kombination med en Safari browser kan finde på at sætte det object (som giver den plugin besked) i halen af indhold, når den poster forms.
Korrekt.. Har Norton og bruger kun safari

Hej Johnny,

Hvad endte du op med at gøre ?

Mvh

Michael

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis