Hvad skal der gøres ved dette gulv??

Hej

VI har lige overtaget en lejlighed, hvor gulvene ser ud som på billedet. Der er sømmet træ plader fast, og der er lagt Nivillering(mener jeg det hedder), på trægulvet, for at flade ud inden de har sømmet træ pladerne fast.



Hvad er jeres vurdering af hvad man kan gøre ved sådan et gulv? er det total udskiftning?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nivelleringen kan formentlig fræses/slibes af.
Men må man ikke gå ud fra, at de har lagt nivelleringen på af en årsag.
For mig ser det i hvert fald ud til at det de har gjort, er aller sidste udvej.

giver gulvet sig nogle steder når du går hen over det? Eller hvad er årsagen til at du vil gøre noget ved det?

er lejligheden din, eller er det leje?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er en andel. Vi fik vist gulvet i gangen (der var gulvtæpper overalt), og blev oplyst at det var det samme gulv over hele lejligheden, så det trængte til en afhøvling og slibning og lakering.
Men da vi så overtager den og hiver alt gulvtæppet af møder vi dette. Det er i alle rum pånær i gangen/entreen.

Men gulvet knirker ikke når man går henover det. Men vi er intet blevet oplyst, ej heller stod der noget i vurderingsrapporten.
Jeg ved ikke om det er en forsikringssag, om der er nogen skade...

Men ellers, hvis I da gerne vil have gulvtæpper på, så er der ingen gener ved gulvets nuværende tilstand. Så læg gulvtæpper på igen.

Hvis ikke I vil have gulvtæpper, så afhøvl et af gulvene og se hvordan tilstanden så er. Og vurder så om gulvet helt skal udskiftes eller om I er tvunget til at have gulvtæppe på
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det var/er en helt almindelig måde at rette et trægulv op, før der blev lagt tæpper/linoleum.
Du kan godt brække nivileringen op, men det kan sidde meget fast. Og selv hvis gulvet bliver slebet efterfølgende vil du have et sømhul for hver 10 cm at se på.

Da gulvet er lige og fast, ville jeg vælge at ligge et nyt trægulv ovenpå.
ja ve' du hva, god ide.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis