støbe gulv - 11 cm

Hej LDS

Gammelt hus og jeg skal til at ordne køkkenet. Har kigget på gulvet skal også have ordnet det.
Har boret en masser huller og kan se at der er 11 cm fra overkant af gulvet til et betondække. Under dette dække er der en tør krybekælder. Jeg har tænkt mig at få isoleret betondækket nedefra i krybbekælderen med 10 cm papiruld sprøjtet.

Hvad vil være det  bedste at gøre ved gulvet over  betondækket ? støbe med gulv varme ? Men der er kun 11 cm i alt. Hvis der går 1 cm til belægning (fliser ?), så er der 10 cm tilbage ? hvad man man nøjes med med hensyn til flamingo ? og beton ? der skal vel armering i og pex slanger.

Hvad siger I til dette ?

Hvilken slags belægning kan jeg lægge på dette ? Kun fliser, eller kan jeg også lægge et laminat gulv ?

/Hilsen Jørn.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmmm... er der ingen der har erfaringer med dette ?

hvis man skulle gøre dette.

11cm til det hele. Så 1-1½ til fliser.
2 cm polystyrenisolering
7 cm beton med armering og pex - kan godt være at armerings jernet ikke skal løftes med klodser, blot lægges på isolering, pex på, og måske et lag rionet oven på igen

Hvad siger I ??
det ville jeg ikke gøre for du vil komme til at fyre for regnormene p.g.a. manglende isolering, mener at det er et lovmæssig krav i dag at der skal 300 mm isolering under gulvet når det skal gennemrenoveres eller ved nystøbning. en normalt betonlag ved gulv varme er ca. 10 cm og så er der ikke meget plads til isolering så nej i dit tilfælde ville jeg IKKE vælge gulvvarme, med mindre at du gør det ordentlig fra starten d.v.s. at hakke dit nuværende betonlag op isolere med 300 flamingo ud med et rionet påmontere gulvvarme slanger og så støbe og du vil resten af din tid i huset være supertilfreds med den løsning.......... hvis tiden/kræfterne/overskuddet ikke er til det, så gå efter at få blæst papirisolering ind.. lidt er jo bedre en ingenting ikke sandt
det ville jeg ikke gøre for du vil komme til at fyre for regnormene p.g.a. manglende isolering, mener at det er et lovmæssig krav i dag at der skal 300 mm isolering under gulvet når det skal gennemrenoveres eller ved nystøbning. en normalt betonlag ved gulv varme er ca. 10 cm og så er der ikke meget plads til isolering så nej i dit tilfælde ville jeg IKKE vælge gulvvarme, med mindre at du gør det ordentlig fra starten d.v.s. at hakke dit nuværende betonlag op isolere med 300 flamingo ud med et rionet påmontere gulvvarme slanger og så støbe og du vil resten af din tid i huset være supertilfreds med den løsning.......... hvis tiden/kræfterne/overskuddet ikke er til det, så gå efter at få blæst papirisolering ind.. lidt er jo bedre en ingenting ikke sandt
Hej mfrost
Tak for dit svar.

Opbygningen af eksisterende 'gulv' er:
-11 cm op til den nuværende gulv overflade
-10 cm betondække (direkte forbundet til sokkel - kulde bro ?)
-10 cm isolering (sidder under betondække)
-50 cm hulrum (krybbekælder)
-hård bund (støbt) (gulvet i krybbekælder).

Så du mener ikke at 2-3 cm isolering i det øverste lag med et beton dække ovenover ikke er godt nok ;-)
Hvis man nu vælger at fjerne det øverste betondække og få et hul ned til bunden af krybekælderen (70-80 cm), vil man så kunne lægge sådanne to lag (http://www.10-4.dk/varer/Byggematerialer/Isolering/Jackon/Plader/Jackon-gulvplade-80) ca 60 cm flamingo, og så støbe et gulv oven på dette ? Udfordring er måske, at det bliver 1-2 rum ad gangen i krybbekælderen som bliver ordnet og får bygget disse 'lagkager'... med mindre man bruger sokkelsten og bygger hver rum op....

Hvad siger I ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis