Kloak

Hejsa,

Jeg er ny her og er forholdsvis ny husejer (2år)
Mit spørgsmål går på, da vi skal have lagt dræn omkring huset.

I den henseende har vi opdaget vi ikke er tilknyttet kloaknettet. Er der krav til dette?
Vi har en samlebrønd er det nok og er der nogle som har erfaringer med dette?

På forhånd tak

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa, Jeg er ny her og er forholdsvis ny... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fugten i væggen vil forsikringen ikke dække.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
du kan selv gå ind på kommunens hjemmeside og trække diverse tegninger og tilslutninger under din matrikel. her kan du konstatere, hbor rørene ligger og brøndene

 

Skrevet af Jimlar på 02 jul 2014 22:56
Hvem skal man have fat i som er objektiv og kan finde kilden?

Hej.
En af de der bygningssagkyndige som man bruger til tilstandsrapporterne burde vel være uvildig. Men hvis det var mig selv, ville jeg stare med at grave ned til bunden af kælderen. Gøre det selv eller få en med en minigraver til at gøre det. Et sådant hul vil sådan set fortælle det meste af det du behøver. Når jeg ikke kender lokaliteten så vil jeg ikke anbefale det, men man kunne jo bore et hul i kældermuren/gulvet og et hvad der kommer frem. Problemet ved dette er jo, at står der grundvand der nede vil der jo komme vand ind. Er der gulvafløb? ligger I i en dal  / bor I på en bakke?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Fugten kommer enten som opstigende grundvand, overfladevand fra terrænet eller fra defekt nedløb/kloak.
Du er nød til at finde ud af hvad i har af kloak. på ois.dk kan du se din bbr og se hvad der er registreret på adressen af kloakforhold..
Er det alle vægge der er problemet eller kun en enkelt side? er der problemer med kældergulvet?

Annonce
Fugten kan også stamme fra indeklimaet, dvs. dårlig eller manglende ventilation udluftning)

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Det er nok mest sandsynligt at din fugt i kælderen både kommer udefra og fra luften i rummet.
Kældervæggen bør være helt vandtæt, men det er sådan nogen sjældent, og kuren er
at man graver en rende omkring huset helt ned til under kældergulvet, etablerer en
samlebrønd med pumpe og så fylder renden op med sten og grus.
Vandet fra pumpen ledes derhen hvor tagrenderne kommer af med deres vand.
Min erfaring desangående stammer fra et nybygget rækkehus i Albertslund og fra
en gammel murermestervilla i Brønshøj.
Hvad indklimafugten angår, så er den sikre løsning et genvex anlæg. Har monteret
et sådant i mit nuværende hus, en landbolig fra år 1900 med lidt fugtpletter på væggene.
En halv time efter opstart var luften i huset mærkbart friskere, et par timer efter var
ruderne tørre helt ud til rammerne, og alle fugtproblemer nu er løst.
Næppe det svar du håbede på, men sådan er livet ofte - hårdt og ubarmhjerteligt..


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis