Kloak

Hejsa,

Jeg er ny her og er forholdsvis ny husejer (2år)
Mit spørgsmål går på, da vi skal have lagt dræn omkring huset.

I den henseende har vi opdaget vi ikke er tilknyttet kloaknettet. Er der krav til dette?
Vi har en samlebrønd er det nok og er der nogle som har erfaringer med dette?

På forhånd tak

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jimlar på 01 jul 2014 20:21
Hejsa,

Jeg er ny her og er forholdsvis ny husejer (2år)
Mit spørgsmål går på, da vi skal have lagt dræn omkring huset.

I den henseende har vi opdaget vi ikke er tilknyttet kloaknettet. Er der krav til dette?
Vi har en samlebrønd er det nok og er der nogle som har erfaringer med dette?

På forhånd tak

Hej Jimlar.

Hvis du ikke er tilsluttet kloaknettet må du jo ha et nedsivningsanlæg. Sådan et har vi nyt for 7 år siden  med tilladelse. Her må vi ikke tilføre regn eller dræn, men jeg tror ikke at det er svært at få lov til at lave en faskine til nedsivning af regnvand, på egen grund.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja hvis ikke du er tilsluttet offentligt afløb til dit kloakvand, så vil det da være helt håbløst at overlæsse dit tank eller nedsivningsanlæg med regnvand.
En nedsivningsfaskine eller lignende nedsivning uden om kloakvandet er det rigtige.
Årsagen til vi vil have dræn er at vores kældervægge er fyldt med fugt. Dvs over normale.
Vi bliver jo nødt til at stoppe det på een eller anden måde.

Først tænkte jeg affugtere, men det løser jo ikke kilden til problemet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kan man føre dræn til en faskine? Så beholder man vandet på egen grund. Ellers skal den godt nok ligge langt fra huset. Der ryger mange liter gennem et dræn

 

Har købt hus og så i tilstandsrapporten der ikke fandtes kloakpumpe, men der stod ikke noget om kloaknettet, så gik udfra vi var som standard. Det var vi så ikke
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af uldal på 02 jul 2014 16:34
Kan man føre dræn til en faskine? Så beholder man vandet på egen grund. Ellers skal den godt nok ligge langt fra huset. Der ryger mange liter gennem et dræn
Hvis man ikke er tilsluttet offentlig kloak er der vel ikke andre muligheder? og er du på offentlig kloak uden seperat regnvands ledning, må du vist heller ikke lede dræn til kloakken. det vil jo give en masse vand ti rensningsanlægget i unøde.Nedsivning er jo også på egen grund. Det lyder ikke som om det er et nedsivningsanlæg med tilladelse, for så er der lavet en undersøgelse af jordens egnethed til nedsivning. Som man jo så kunne forholde sig til.
Men må man spørge hvorfor det skal lægges dræn?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Årsagen til vi vil have dræn er at vores vægge i kælderen er mættet af fugt.
Vi havde en skimmelmand forbi som sagde han kunne sætte affugtere op og tørre væggene, dertil sætte skamoplus plader op så væggene kunne ånde.
Vores forsikringsmand sagde at det ikke vil hjælpe da vi skal stoppe problemet, som kommer udefra. Dvs dræn omkring huset.
Herefter fandt vi ud af vi ikke er tilknyttet kloaknetværket.

Men vi er ikke eksperter og vi tror på de fagfolk som kommer ud, men de er ikke objektive og snakker i deres egen virksomheds retning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
For nu at vende tilbage til udgangspunktet med din kloak. Var det ikke hensigtsmæssigt at få afklaret med teknisk forvaltning om dine kloakeringsforhold er i orden, og hvis ikke så få sat gang i udbedringen mens du stadig kan trække på ejerskifteforsikringen?


Jeg tænkte nok at det var pga en kælder med fugtig vægge, men er det 100% sikkert at det er udefra kommende vand og ikke kondensfugt? Og hvis ikke hvad så med en eller anden form for vandstopper ala vandex? Når jeg spørger så er det fordi et dræn er et stort projekt. Men som Lars on skriver hvad med ejerskifteforsikringen?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis