5/4"

Pinligt spørgsmål, men hvad er diameteren i millimeter for er en vandslange på 5/4"?



/Kenneth
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rimelig nemt, (25,4 mm * 5)/4= 31,75, hvis jeg ikke husker helt galt.   Ellers kan du jo lige regne efter selv. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af aaroe på 01 jul 2014 20:57
Udover at have en fortrinlig søgemaskine, så har Google også en fremragende lommeregner :-)

http://lmgtfy.com/?q=5%2F4+inches+in+mm

TADAAA!!! ;-)
  Ikke andet. Nej, havde det været en regnestok kunne du TADAAA!!!    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 01 jul 2014 18:43
Rimelig nemt, (25,4 mm * 5)/4= 31,75, hvis jeg ikke husker helt galt.   Ellers kan du jo lige regne efter selv. 

Takker :-)

Jeg blev bare lidt forvirret af noget jeg læste på en vvs hjemmeside, Et sted skriver de at 1" er = 2,54 cm et andet sted at rør på 1"   er = Ø 3,3 cm.

/Kenneth


Skrevet af kbbn på 01 jul 2014 21:57

Takker :-)

Jeg blev bare lidt forvirret af noget jeg læste på en vvs hjemmeside, Et sted skriver de at 1" er = 2,54 cm et andet sted at rør på 1"   er = Ø 3,3 cm.

/Kenneth


Selv tak.   Som Je_ns rigtig skriver er det yder mål på et 1" vandrør der er 33 mm.

Normalt er det diameteren på "hullet" i rør/slange man opgiver målet på, når det er VVS.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Målene på vandrør er ikke nøjagtige, et 1" rør er mellem 33,3 og 34,2 mm udvendig.
Indvendig mindst 25 mm, men det er normalt mere.

Normen er fastlagt på et tidspunkt hvor jernkvaliteten var væsentlig ringere end nu, det vigtigste mål er det udvendige pga. gevindet, så for at spare materiale laver man mindre godstykkelse.

Det samme kan man opleve med "mejerirør" rustfri 40 mm med 1 mm gods, der er godset ofte kun 0,8 mm.
Tak for alle svarerne, så blev jeg da lidt klogere 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis