Er det gammel vådrumssikring?

Hej alle

Jeg er gået i gang med at renovere mit gamle badeværelse. Ganske som ventet, så sad der et par lag tapet på væggene. De første lag er meget nemme at få af i ét stykke, men nu er jeg lidt i tvivl om hvad det er der sidder under det.

Af en eller anden årsag vender den billedet på siden, men i toppen af billedet, på det mørkegrønne(som jeg tænker er gammel vådrumssikring?), der har jeg renset alt det af jeg kan. Hvis jeg skal have det mørke af, så ryger pudsen med. Det lysegrønne med det brune bagved, er to lag tapet tror jeg, og det sidder MEGET godt fast, og skal faktisk bankes af med en hammer!

Det grønne starter i en højde på ca. 160cm over gulvet, og nogle steder slutter det ca. 45cm over gulvet, hvorefter der er pudset resten af vejen. Mit spørgsmål går på hvor meget jeg skal rense af inden jeg kan vådrumssikre? Kan jeg eventuelt rense alt det løse af, pudse eller spartle væggen op, og derefter vådrumssikre?

Jeg håber der er nogen der kan gøre mig lidt klogere på det her.

Mvh. NikolajBo
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er et gammelt hus kan det være sådan noget maling man brugte i gamle dage. Det hærder hordt op, jeg havde det også i to grønne nuancer på mit toilet da vi flyttede ind. Mit hus er ved at være 100år.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ejendommen er fra 1954. Jeg ved ikke om det er gammelt nok til at kunne være sådan noget?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er der ingen andre der har input?
Det er en gammel malerbehandling. Vådrumssikring kom i 90erne

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også