Bilforsikring -udlån af bil 1. dag..

Kan jeg godt udlåne min bil 1 dag til en god bekendt, der skal køre ca. 400 km i den.

Jeg tænker på det forsikringsmæssige. -Dækker forsikringen hvis nu låner laver en skade på bilen ?

Jeg ved godt at hvis bilen skal udlånes i længere tid skal der stå en bruger af køretøjet.

Men gælder det også ved en dag ?

P.F.T

Shortcut 


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er der ingen problemer i, dog har nogle selskaber en meget høj selvrisiko, for føre under en vis alder, hvis nu uheldet er ude....

Personer under 50 burde ikke have kørekort

Så ryger kortet om 19 år .


fase
Der har jeg sgu været ormefoder længe........

Hvilket minder mig om en gammel fordansket Limerick :

En drak,
Han døde.
En anden drak ikke,
Han døde også.
Ham der ikke drak,
Døde først.
Fordi ham der drak,
Kørte ham over......

In mente om de skærpede regler for spiritusregler der træder i kraft pr. d.d.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Husk dog at har personen der køre bilen ikke kærekort, risikere du en bøde for at lade vedkommende køre i din bil. Samt at for at forsikringen vil dække skal vedkommende også have et kørekort
Annonce
Jeg har sjovt nok lige kigget min bilforsikring igennem den anden dag, havde ikke set det før men der står at bliver bilen ført af en under 25 år er der + 5000 kr i selvrisiko hvis uheldet er ude.

Men låne din bil ud må du altid hvis det ikke er en permanent ordning, så skal man have aftalerne på plads med forsikringen.

 Mvh Henrik

for mit vedkommende er selvrisikoen 20,000kr på kaskoen, hvis bilen er lånt ud.

Så ja, nok godt lige at kigge din police igennem :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Min selvrisiko (årlig præmie) vil blive det dobbelte, om jeg låner bilen ud til en anden, i tilfælde af u-held. (så låner ikke gerne min lille bil ud af samme grund)

Der er vist ret stor forskel på hvordan de forsk. forsikrings selskabers regler er på dette felt, nogen har det andre ikke.

Så ja en go' ide' at læse policen.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg har lige tegnet ny forsikring og bad om at få glasskade oveni. Det viser sig, at for 700 kr. mere om året (i forhold til forsikring inkl. glasskade) forsvinder selvrisikoen helt - også når man låner den ud. Det synes jeg er meget fornuftigt. Og da det er en leasingbil, så SKAL alle skader (også småskader) jo udbedres inden den afleveres, så det passer fint.

Nå, men til sagen: På min forsikring (hos TJM Forsikring) er der dobbelt selvrisiko hvis låneren er under 25. Derudover er der ingen problemer i at låne bilen ud.

Mvh. AllanE
Enig med de andre. Det burde ikke være et problem, at du låner din bil ud.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis