Bilforsikring -udlån af bil 1. dag..

Kan jeg godt udlåne min bil 1 dag til en god bekendt, der skal køre ca. 400 km i den.

Jeg tænker på det forsikringsmæssige. -Dækker forsikringen hvis nu låner laver en skade på bilen ?

Jeg ved godt at hvis bilen skal udlånes i længere tid skal der stå en bruger af køretøjet.

Men gælder det også ved en dag ?

P.F.T

Shortcut 

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Kan jeg godt udlåne min bil 1 dag til en god... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ved ikke om det stadig kan være relevant for nogen, men der er en god guide her der viser forskellige eksempler på hvornår og hvordan man er dækket af sin forsikring når med låner sin bil ud https://bilforsikringer.nu/udlaan-af-bil-til-ven/ blot op en opfordring, håber det kan hjælpe. Det hjalp mig. Om man skal have ansvars eller kasko og hvem der er dækket osv..
mikkelhansen5499 skrev den 21-02-2026 13:14:55

ved ikke om det stadig kan være relevant for nogen, men der er en god guide her der viser forskellige eksempler på hvornår og hvordan man er dækket af sin forsikring når med låner sin bil ud https://bilforsikringer.nu/udlaan-af-bil-til-ven/ blot op en opfordring, håber det kan hjælpe. Det hjalp mig. Om man skal have ansvars eller kasko og hvem der er dækket osv..

Det er ikke det eneste, fordi hvis den du låner bilen ud til en der bliver taget for at køre mere end 100% for stærkt eller med en ordentlig blæser på,, risikerer du at bilen bliver beslaglagt, og du står med smerten. Det er svært at plukke håret af en skaldet.

fase
Og dobbelt op på selvrisiko hvis det er en ung der fører bilen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis