Spørgsmål til tekst i tilstandsrapport,

Hej,

Min kæreste og jeg er ved at købe et hus, og der er følgende anmærkninger i tilstandsrapporten (Alle K1'ere):

(1) Undertag ført ud i tagrende uden fodblik.

(2) I forbindelse med sambygning til bygning C overdækket terrasse er plastplader ført ind over tagrenden, derved vanskeliggøres rensning af tagrender.

(3) Ventilation i tagrum ved udhæng mindre end anbefalet i vejledninger.

Der er nogen her på siden, som kan gøre os lidt klogere på ovenstående formuleringer, og evt. give et prisoverslag, eller ihvertfald nævne nogle ting, som vi skal være opmærksomme på?

På forhånd mange tak,

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøves ikke gøre noget ved det. Det er kun K1'ere. Men det lyder ikke til at være noget der koster vildt mange penge. Er i ved at købe hus er det i hvert fald ikke disse punkter i skal bekymre jer om
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det der er kommenteret i tilstandsrapporten kan forsikringsselksabet bag ejerskifteforsikringen undslå sig fra at dække.
Ventilationen -eller mangel på samme- på loftet kan betyde at ejerskifteforsikringen ikke dækker fugt/råd på loftet. Det er langt vigtigere end, hvad det koster at udbedre manglen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

enig

tjek hvad der ellers står om loftrummet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mange tak for svarene,

Vores udgangspunkt er, at vi vil have lavet de fleste anmærkninger i både tilstandsrapporten og el-rapporten. Men det et utrolig svært at vurdere, hvor meget det koster at få ovenstående lavet, og derved om man skal langt under prisen, eller om det "bare" drejer sig om 200.000 kr.

/A
øhhh what 200.000 !!!!!!!! du er slet slet slet ikke i nærheden af det tal med hensyn til udluftning af tagrum klares den ganske simpelt ved at lave nogle hulle i gavlene og sætte en rist i, eller man kunne sætte nogle udluftnings taghætter på taget, tænker at du kommer MEGET langt for 1.000 - 5.000 kr her afhængig af om du laver det selv og hvilket tag du har

overdækning af terrasse med plastplader der er ført ind over tagrende så dette bliver vanskeligtgjort at gøre disse rene..... dette kan da klares med en stilsav/rundsav eller håndsav pris gør du det selv så er prisen for dette 0 kr.

med hensyn til undertag der ikke er ført over fodblink kan jeg ikke sige noget om, ved jo ikke hvilket tag du har men umiddelbart vil jeg tænke et beløb på max 10.000, 15.000 såfremt du får en håndværker til dette arbejde

alt i alt vil jeg mene at disse beløb samt arbejde/forbedringer hører til under kategorien alm. forekommende vedlighold af egen bolig



Annonce
Undskyld... Mente selvfølgelig 20.000, der kom lige et "0" for meget på.

Men tak - vi skal have en håndværker ud at se på huset, hvis det bliver mere konkret. Men vi har generelt utroligt svært ved at vurdere omkostningsniveauet. Men det ser fornuftigt ud umiddelbart.
Og igen....
Du skal være opmærksom på, at du stadig ikke har dækning fra ejerskifteforsikringen, når de er i tilstandsrapporten, med mindre du får dem fjernet fra denne.
Hav helt styr på det med forsikringen, ellers risikerer du, at din råd og svamp er værdiløs for loftkonstruktionen, og det er sgu mere alvorligt end prisen på en lufthætte.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 02 jul 2014 00:46
Og igen....
Du skal være opmærksom på, at du stadig ikke har dækning fra ejerskifteforsikringen, når de er i tilstandsrapporten, med mindre du får dem fjernet fra denne.
Hav helt styr på det med forsikringen, ellers risikerer du, at din råd og svamp er værdiløs for loftkonstruktionen, og det er sgu mere alvorligt end prisen på en lufthætte.

Chr.

 

Når du siger "Med mindre du får dem fjernet fra denne", mener du så at de fysisk skal udbedres og en ny tilstandsrapport eller lignende skal laves?

Jeg påtænker at tage kontakt til vores forsikringsselskab, med henblik på at høre om vores rettigheder generelt, hvis der sker nogle ting, som står nævnt i tilstandsrapporten. Tænker her primært på, om der kan ske indskrænkninger i dækningen i den almindelige husforsikring,hvis fx der går råd i noget, som er påpeget i tilstandsrapporten.

Jeg er ikke klar over, hvad der skal til for at ejerskiftefirsikringen kommer til at dække de punkter der er nævnt i tilstandsrapporten, udover at fejlene selvfølgelig skal være rettet. Jeg mener, at man kan få lavet et eller andet, så forsikringen så vil dække, men det kan du få afklaret med selskabet.
Jeg vil bare gøre opmærksom på problemet/forholdet. Desværre kan jeg ikke komme med løsningen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 03 jul 2014 00:05
Jeg er ikke klar over, hvad der skal til for at ejerskiftefirsikringen kommer til at dække de punkter der er nævnt i tilstandsrapporten, udover at fejlene selvfølgelig skal være rettet. Jeg mener, at man kan få lavet et eller andet, så forsikringen så vil dække, men det kan du få afklaret med selskabet.
Jeg vil bare gøre opmærksom på problemet/forholdet. Desværre kan jeg ikke komme med løsningen.

Chr.

Helt ok - tak for hjælpen ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis