To potentielle fejl ved en brugt Audi A4 fra 2005

Kære LDS´ere,
 
Jeg står til og skal købe en brugt Audi A4, st. car, 1,6 fra 2005  Jeg er vild med den, men har to observationer:
 
- Guling/orange på/oven på støddæmpere bag, jf. vedhæftede billede - Er det rust? Fik at vide at det er en luftpude af fiberstof og der ikke er problemer... Er der behov for reparation?
- 1. og 2. gear sådan hakker lidt 2 gange ... Hver bil har jo egen måde til gearing; i nogle biler er gearingen hård i første gear og andre gør det som smør... Kan det potentielt være en større reparation og i worst case ny gear-kasse? Det vil jeg gerne sikre mig imod og bør jeg betalt et Audi-værksted for at få det tjekket?
 
På forhånd mange tak!
 


kh. hilsen Mr. GDS 0
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er vist ikke rigtig nogen der tør !

Støddæmper er en sliddel der skal skiftes en eller to gange i bilens liv. Ved ikke hvad det er for noget brunt snask der har taget ophold.

Ingen gearkasser skal gå på den måde du beskriver, til til din orientering.  

Problemer med gearkasse er noget du skal tage ret alvorligt, det koster rimeligt mange penge at have en mekker til og rode der. 

Man kan så akseptere gearkassefejl hvis bilens pris er der efter.

Er det ved en forhandler du køber, kan vedkommende ikke undsige sig at give reklamationsret efter købeloven. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Takker for svaret Leif,

Bilen sælges af en privat.

Har nu talt telefonisk med en ikke-Audi-mekaniker og som iøvrigt er ret garvet. Han kan ud for billedet se at det brune ikke er en del af støddæmperen, men er oven på støddæmperen i form af en filterpude og som skal tage stødet fra klapningen af bagklappen. Han mener, at det er normalt for Audier at stoffet for loftpuden gulles...

I morgen vil han tjekke gearet. Først med kørsel og senere evt. ved behov, tjekke den ved at åbne og løfte den op på lift osv.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Fint du har en bekendt, der er erfaren mekaniker.

Ellers er der jo FDMs brugtvognstest - koster lidt - men kan være pengene kommer hjem igen.

Jeg er medlem af FDM og har haft et par biler til garantieftersyn lige inden garantien udløb - de penge jeg gav for det kom hjem igen i et par garantireparationer, som de påpegede i deres rapport.

De er ekstremt omhyggelige ( var det i hvert fald for mig )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis