Tilstandsrapport!!..


Hvordan skal jeg lige foreholde det han skriver i rapporten? der kunne jo sagtens gemme sig en større faldgruppe. 

Er der bygningsdele, der normalt er tilgængelige, som ikke har kunnet besigtiges?

Gulve under væg til væg-tæpper er ikke besigtiget på loftsrum over baghus samt i gang og værelser i hovedhus.

Gulve under vinyl er ikke besigtiget i køkken samt toilet i stueplan.

Tagrum er besigtiget fra lem og ca. 2-3m ind grundet manglende gangbro.

Skunke er ikke besigtiget grundet manglende adgang. Krybekælder er ikke besigtiget grundet manglende adgang. Kælder er besigtiget fra lem grundet adgangsforhold.

Litra B: Indvendig side af ydervægge er kun besigtiget mod vest og ca. 2-3 m ind mod



10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er meget typiske formuleringer
der er nok nogen som ved mere end jeg,

men jeg ville selv besigtige de steder der er omtalt og der hvor der ikke er adgang, ville jeg forsøge at komme til at besigtige konstruktionen fra et andet sted.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det lyder meget typisk... Han helgarderer sig. Enten fordi han er doven, eller fordi der reelt ikke er adgang.

I vores tilstandsrapport stod der også, at krybekælderen ikke kunne besigtiges grundet manglende adgang... Der stod 2 klodskasser med rengøringsmiddel på den lem inde i køkkenskabet, hvor nedgangen til krybekælderen var... Det var nok til at den bygningssagkyndige mente at der ikke var adgang... Jeg krævede dog at han tog sig sammen, fjerne kasserne og stikke kryderen ned i den krybekælder og beskrive hvad han så...

Jeg ville også forsøge at komme til at besigtige de omtalte steder noget bedre. Især krybekælderen.
Det der er lige så interessant som hvad den manglende besigtigelse ikke siger er, hvilken indflydelse det har på dækningen i ejerskifteforsikringen. Så vidt jeg lige ved, så er der ikke dækning for skader på det steder, hvor den sagkyndige ikke har kunne komme til at besigtige.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er korrekt. Når et forsikringsselskab skal give tilbud på en ejerskifteforsikring, vil de have en kopi af tilstandsrapporten - det er udfra denne, at de beregner deres tilbud. Når de så læser, at den bygningssagkyndige ikke har "kunne" besigtige krybekælderen, så fraskriver de sig at dække for skader som er skabt direkte eller indirekte ifm. krybekælderen.

Jeg synes det er noget fusk, at en byggesagkyndig kan slippe afsted med at skrive en tilstandsrapport, hvor han laver total ansvarfraskrivelse af noget så vigtigt som en krybekælder... I vores tilfælde var det ren og skær dovenskab - og sådan er det sikkert også i mange andre tilfælde.
Man får vel hvad man betaler for? Da det er sælger, som betaler for tilstandsrapporten får man ofte "kun" den rapport sælger vælger at betale for.

Vedr. tilstandsrapporten er ansvaret for de områder, som ikke er beskrevet i rapporten vel sælgers ansvar så? Altså kan man med alm. ret komme efter sælger, hvis der er en mangel/fejl i de områder?
Annonce
Selvfølgelig får man hvad man betaler for. Og så vidt jeg er orienteret, så koster det mange tusinde kroner at få lavet en tilstandsrapport. De mange tusinde kroner skal også dække den byggesagkyndiges røv, hvis han kommer til at overse noget. For hvis det viser sig at bjælkelaget under gulvet er råddent, pga. manglende ventilation i krybekælderen, og det ikke står nævnt noget om krybekælderen i rapporten, så kommer forsikringsselskabet efter den som har lavet tilstandsrapporten.

Så nej, de områder som ikke er beskrevet er den byggesagkyndiges ansvar. Derfor synes jeg også at det er langt ude, at han så let som ingenting kan sikre hans egen røv, ved at skrive at tingene ikke kan besigtiges pga. manglende adgang - det er sgu for nemt. Så har han nemlig sendt aben videre.
Skrevet af Jens Friis på 01 jul 2014 13:17

Man får vel hvad man betaler for? Da det er sælger, som betaler for tilstandsrapporten får man ofte "kun" den rapport sælger vælger at betale for.



Vedr. tilstandsrapporten er ansvaret for de områder, som ikke er beskrevet i rapporten vel sælgers ansvar så? Altså kan man med alm. ret komme efter sælger, hvis der er en mangel/fejl i de områder?


Det er godt nok sælger, der betaler for tilstandsrapporten, men du kan ikke vælge, hvordan den skal udformes. Selvfølgelig ikke.

I mit tilfælde kostede den ca. 17.000 kr. inclusiv elrapport og energirapport. Selvfølgelig kan du komme efter sælger, hvis der er fortiet noget, hvis du kan bevise det.


fase
Det er vel ikke til sælges fordel alle de punkter som ikke kunne besigtiges. Nu skal jeg ud og se huset næste uge, og vil da spørge mægler om alle punkterne.
Jeg benyttede hjælp fra https://energihuset-danmark.dk da jeg skulle finde ud af alt med tilstandsrapport osv. da jeg skulle flytte fra min afdøde mands og mit gamle hus.
Håber det kan være til hjælp fra dig også.
God dag - Trine

Oldemor til 3, farmor til 2, mormor til 1. 
trinembrandt skrev den 08-04-2021 09:22:31

Jeg benyttede hjælp fra https://energihuset-danmark.dk da jeg skulle finde ud af alt med tilstandsrapport osv. da jeg skulle flytte fra min afdøde mands og mit gamle hus.
Håber det kan være til hjælp fra dig også.
God dag - Trine

 Opslager er fra år 2014. Jeg tænker at huset er solgt.


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis