ny plæneklipper

Jeg har en cylinder klipper, som jeg egentligt er glad for. Men hvis man ikke er over sin plæne ugentligt. Jamen så det alt for højt og besværligt, at klippe med en cylinder. Jeg skal simpelthen køre over det samme flere gange. Det kan tage 2,5 time nogle gange. Nu er familien kommet hjem fra 14 dages ferie, og jeg kan se at det ville blive en kraft anstrengelse af komme i bund med det. Mit spørgsmål er elektrisk eller motor. Jeg har ca 150 m2 græs. Isåfald elektrisk med akkumulator eller ledning? Hvor mange watt. Tænker at for få watt ville den stalle, når den skal kæmpe lidt. Motor med træk eller skub? Tænker el pris kontra benzin/olie/vedligh. Mit behov er ikke stort og behøver intet stort og vildt. Bare den holder garantiperioden ud. Så jeg ikke skal bruge tid og penge på den. Har set en el klipper i harald nyborg til 400 med 1000w. Ved ikke om den bliver for lille.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du gerne vil blive ved med og bruge din cylinderklipper under normale forhold, kan man godt finde benzinrotorklippere til under en tudse og endnu billigere hvis den skal være til 220 volt. Prøv og søg på/med pricerunner.dk med ordet plæneklipper.

TIP: Skulle din plæne være blevet lidt langskægget og det kniber  en rotorplæneklipper og tygge sig i gennem hæver du bare klipperen alt det du kan og kører over plænen i den stilling. Bagefter tager du så en tur igen med knivene i normal højde.

Pøj pøj med søge og klipperiet. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Og hvis du ellers gider køre efter det, så har jeg en motor drevet cylinder klipper til salg for 500,00 kr. den har extra bred cylinder og kører ganske godt. Bor på Sydals

Hold dig langt væk fra den lille elektriske fra Onkel Harald, den er intet værd

http://eshop.silvan.dk/vare/al-ko-el-plaeneklipper-1400w?redirect=http://track.adform.net/C/?bn=3443319&gclid=CMXdsM_RrL8CFeqQcgod00AA4Q
alko er bosch teknologi men forældet, syntes prisen er rimelig. men om en bosch rotak til lion batteri som koster 2700 er mere praktisk, er jo en smags sag. Den batteridrevne ville Jeg købe. gå lidt ned på linkets side, og du vil finde flere modeller, bla. den jeg foretrækker.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Kan du ikke låne naboens rotorklipper til at tage første klip efter ferien. Så kan cylinderklipperen atter klare opgaven.
Jeg ville selv fortrække en cylinderklipper, hvis det ikke var fordi jeg ikke kan være sikker på, at jeg kan få klippet plænen tit nok.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Lån naboens knægt + klipper (eller knægt + egen klipper (det er ok når det ikke er motor)) for en 100-mand.. .. og lad ham klippe din plæne 1 gang pr. uge

Du er glad - han er glad.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Jeg har selv en en cylinder  klipper og den klipper jo bare flot sådan en.. Men man skal bare være over plænen hele tiden og det gider man jo ikke...

Så skriv endelig hvorfor en du endte med at købe og hvordan du syntes det går for så lytter jeg lige med 

Jeg hælder selv mest til en el klipper (måske batteri) men det er mest pga. støjen jeg ikke gider høre på fra en motor plæneklipper...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Køb dog en G og vær med på den økologiske bølge
tak for svar. Min cylinderklipper er i det højeste hak ,og stadigt kan den ikke trækkes igennem græsset. Mht hjælp fra naboen, så bor jeg i et område som primært husere efterlønner/pensionister. Og de sværger alle åbenbart til den gamle håndskubber.
Jeg har købt en selektra fra harald nyborg til el. Den vil kun blive brugt når græsset er blevet for langt,ellers vil jeg stadigt bruge cylinder. El-klipperen kan just i højden, men den kan ikke trække første gang igennem det høje græs selv på den øverste setting. Og køre man ikke med opsamleren på, bliver bladet stoppet med det samme. Den har ikke sideudkast men bagud. Det er lukket med fjeder. Så bioklip er ikke en mulighed. Men som sagt er den kun til når græsset bliver uoverskueligt. At skubbe el klipperen rundt er nu meget nemmere end at få cylinderen til at tage det der. 
Jamen tillykke med den, du kan lave et lille hul nederst i den plade der dækker bagud kastet. Sæt en lille stump snor i og bind den op så den står lidt åben, bare så meget at du ikke får det smidt i hovedet.
Ja og husk langskaftede gummistøvler, så du ikke bliver helt grøn omkring bentøjet.  Det f........ friske græssaft er nærmest ikke til at vaske af igen.  Og slet ikke af klæderne. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis