Syn af brugt trailer med buk

Jeg har kig på en brugt trailer, som er gammel nok til at skulle synes ved ejerskifte. Den har et lille buk på den ene vange foran. Ikke meget, men nok til at kunne ses med det blotte øje. Er der nogen der har erfaring med om den vil kunne synes med det? Det er en bogie-trailer uden bremser T750/L500.
Jeg skal kun bruge traileren en begrænset periode. Hvis den går gennem syn for mit vedkommende og jeg skal gensælge fx indenfor et år, skal den så synes igen?
Hører også gerne andre erfaringer fra trailer-syn. Tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et buk på en vange foran er et vidt begreb. Foto hvis der skal gives "begavede" gæt, tak. Ellers burde det være en smal sag og rette et lille buk op igen. 

Det der normalt volder problemer ved syn på gamle trailere er akslerne. Mange har fejl på "fjedrene" (gummiet) hvor profilrøret bliver fyldt med rust så gummiet bliver klemt og ikke kan give sig. Andre er mere eller mindre rustet op.

Nu ved jeg ikke hvor gammel omtalte trailer er. Mange gange ser man desværre en gammel trailer blive købt så dyrt at det vil være billigere at købe en ny. En etakslet, med en totalvægt på 750 kg koster ikke mange penge, måske det er værd at overveje ???

Synstidspunktet afhænger af alder. Så .......  ???




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det ligner da noget der kan rettes op...

Lal være med at banke det på plads, brug nogle stykke 100 x 100 mm tømmer eller lignende, og træk det ud med en kraftig skruetvinge.

Sæt  afstandsklodse et stykke på hver side af bukket (mellem vange og træklods), så du kan trække den lidt ekstra, da vangen vil fjedre tilbage.

Det er nu nemt at rette ud. Måske du bør afmontere træktøjet først ??? Du skal bare huske og have et stykke lægte på hver side hvor du spænder. 

Personligt ville jeg dog lade sælger syne traileren i dit navn før betaling, hvis ikke prisen er MEGET MEGET lav. Så undgår du og stå med håret i postkassen hvis akslerne er dårlige. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis