Stiga villa klipper kilrem

Hej.

Har købt en stiga v401 hvor klipper heletiden køre rundt.
Så tænkte om der er nogle der kunne tegne fotografer eller finde så jeg kunne bringe den på rette kurs igen.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af sandstorm på 29 jun 2014 17:36
Hej.

Har købt en stiga v401 hvor klipper heletiden køre rundt.
Så tænkte om der er nogle der kunne tegne fotografer eller finde så jeg kunne bringe den på rette kurs igen.
Du kan finde ud af hvordan din rem skal sidde ved og kigge i manualen til maskinen, som du finder her.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif.

Tak for linket. Desværre er billede så langt væk at man ikke rigtig kan se hvad der sker.
Men hvad jeg kan se er den vist rigtig sat på. Men den køre rundt selv om den er slået fra.
Tænker lidt om det måske er den forkerte kilerem. Men kan ikke finde nogle mål på den originale.
Ved du on der er noget der skæ bremse kilremmen når man slår den fra? Er det bare den stang der slå over på det dobbelte remskive hjul i midten?

Håber du kan hjælpe.
Bo
Remmen kan godt futte lidt rundt når du kobler fra, bare den ikke trækker på skære bordet gør det ikke så meget
Skrevet af sandstorm på 07 jul 2014 15:17
Hej Leif.

Tak for linket. Desværre er billede så langt væk at man ikke rigtig kan se hvad der sker.
Men hvad jeg kan se er den vist rigtig sat på. Men den køre rundt selv om den er slået fra.
Tænker lidt om det måske er den forkerte kilerem. Men kan ikke finde nogle mål på den originale.
Ved du on der er noget der skæ bremse kilremmen når man slår den fra? Er det bare den stang der slå over på det dobbelte remskive hjul i midten?

Håber du kan hjælpe.
Bo
Tja, om kileremmen eventuelt er for kort kan jeg ikke sidde her og sige. Nu kender jeg ikke årgangen på din maskine eller hvilket skærebord den er monteret med. Men ved at bruge det 9-12 cifrede typenummer som maskinen også er udstyret med, kan man faktisk finde den helt rigtige rem til maskinen, forudsat den ikke er blevet ombygget i tidens løb.

Den model du har er efterhånden ret gammel, faktisk så gammel at Håndværkeren vist efterhånden har slidt nogle remme op på en nogenlunde magen.  Det nemmeste vil måske være og bede ham gå ud og kigge på sin, om der sidder nogen bremse på transmitionen til klippebordet.  

Men ellers kan du prøve om det ikke er muligt at løsne forbindelsen, der trækker i remstrammerhjulet til skærebordet.  Det kunne jo være det gav lidt mere frigang ?  

Prøv lige det foreslåede, ellers kan du oplyse omtalte nummer og jeg skal FORSØGE at finde længden. Det er dog ikke sikkert det er mig muligt, så har jeg ikke lovet for meget. 





Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tjah det havde jo ingen sag været, men jeg gav den ( uden skærebord ) til ungerne her på vejen, så nu bruges den til mark ræs. Men på min sad der godt nok en form for stopklods ved koblings armen der skulle trykke ind på det lille nylon hjul hvis det havde virket, jeg var dog blevet så træt af at koste remme på den at den røg ud og jeg købte en helt ny.
Annonce
Hej.

Mange tak for hjælpen. Det vil jeg prøve og arbejde videre medi løbet af ferien.
Type nummer der det 13-2861-32 serienr 2072137
Skrevet af sandstorm på 08 jul 2014 05:49
Hej.

Mange tak for hjælpen. Det vil jeg prøve og arbejde videre medi løbet af ferien.
Type nummer der det 13-2861-32 serienr 2072137
Ja prøv det, ellers kan jeg prøve og trylle. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis