Hæve græsareal

Hejsa.
Efter at have lagt fliser og i den forbindelse også at have hævet fliserne i min baghave, skal jeg have hævet det opadliggende græsareal.
Det skal hæves 7 cm i den ene ende og kun 4 i den anden, og jeg skal derfor også rette plænen op og have lagt rummeters på.
Jeg har dog ladet mig fortælle at jeg ikke bare kan tilføre topmuld på den eksisterende plæne uden først at grave græslaget af eller sprøjte det ned, men er det korrekt og i så fald med hvorfor?

Mvh. ChevyDK
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville i den situation du beskriver ikke ofre nogen opmærksomhed på det eksisterende græs. Bare på med noget muld og få det jævnet af til det nye niveau. Så græsfrø, riv, vand og vent.

Ordbogen lavede rullegræs om til rummeters, dvs. jeg skal have rullegræs på da det er et lille men befærtet areal.
Du mener altså ikke der skulle være noget galt i at ligge muld og rullegræs oven på?

Mvh. ChevyDK
Ja, jeg ville også bare kaste om mig med ny muld, og rulle din nye plæne ud 

Det var noget andet hvis du ikke længere skulle have græs der, for det græs der er der nu vil sikkert kunne skyde igennem dit jordlag, og dermed blive en plage.

PS: få en ny ordbog, selvom det var dagens griner 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Vi har - med held - gjort det ved vores tidligere bolig.. lidt muld, og rullegræs direkte ovenpå.. men sørg for at tromle mulden godt, så du får et fast underlag, og ikke så "bulet" undergrund (det var vi meget opmærksomme på, efter at have set et resultat, hvor det ikke var gjort)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
lad endelig ikke rullegræsset være i samme niveau som belægningen. helst 1-2 cm under. græsset hæver sig lidt, når det får rodfæste, eftersom der skal være plads til rødderne.
Annonce
Mit forslag vil være, på med mulde og græsfrø i stedet. 

PS. Er også Jyde. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vi lod netop jordniveauet være 2-3 cm under belægningen.
Det er blevet super godt og rullegræs var den helt rigtige løsning her.
Ganske få m2 og så slap vi får en lang periode med mulighed for at ungerne ville løbe ud i jord og frø.

Mvh. ChevyDK
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis