Hvilken have traktor ca. 10.000 kr.

Hej Alle.
Jeg er sendt i byen af min lidt aldrende far for at finde en havetraktor til ca. 10.000 kr. Den skal bruges på en parcel hus grund. Da jeg intet ved om havetraktore, tænkte jeg at det var en god ide at søge lidt råd herinde. Min første tanke er, at i det prisleje er de fleste af dem nogenlunde ens i kvalitet. Har jeg ret i det. Er der nogen med en havetraktor i det prisleje der kan skrive lidt om hvad i valgte og hvorfor.
Håber at i kan hjælpe.
Venlig hilsen Morten.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja mon ikke mange af de "billige", ruller ud fra samme samlebånd.

Jeg ville gå efter en med hydrostatisk gear, kan du finde en "mærkevare" traktor, er gensalgs værdien højere, og den er nemmer at sælge igen.

Lidt efter hvordan haven er, en almindelig plænetraktor kommer ikke så nemt rundt som en med frontmonteret klipper, men de koster jo så også mere. 

Overvej om du skal have græsopsamler, eller bioklip.

Her er et pænt udvalg (jeg har handlet der, nogle gange, super service, gælder også telefon support)

www.shopmidtdjurstraktorlager.dk/ha..._store=b2c

Den her opfylder måske dit behov, det er en udmærket maskine.

www.shopmidtdjurstraktorlager.dk/ha...aktor.html

Skal det være "mærkevare"

www.shopmidtdjurstraktorlager.dk/ha...aktor.html

Til afløsning for min gamle Husquarna købte jeg for ca. 3 år siden en noget billigere MTD, begge med klippebreddee ca 90 cm.
Til min forundring var denne MTD en hel del billigere, men så sandelig med en meget bedre OHV B&S motor og en langt højere kvalitet i et og alt, måske lige bortset fra sædet.
Tidligere måtte jeg skifte knive og remme hvert år, men det er først nu efter 3 sæsoner, at det begynde at trække op til dette på MTDen.
Det der virkelig irriterer mig ved MTDen er, at jeg ikke kan bakke med kniven kørende. Det handler nok om at finde den kontakt, der forhindrer dette, men hvor???

Med venlig hilsen
ktm

 

MTD kan man få billigt hos harald nyborg. Hvad syntes i om stiga og alpine. Er brænd varm på en stiga tornado 1066 h hos xl byg
Tjae, en parcelhus grund er en underlig størrelse. For og finde den helt rigtige "traktor" til grunden vil det være ret relevant og få plænens størrelse oplyst ??? Endvidere, er der mange blomsterbede og træer der skal køres uden/rundt om ???

Bagefter kan man så begynde og kigge på en egnet specifik model. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Der er 3 græsplæner på ca. 800 m² ialt. Der er få træer og ingen bede midt i plænen. Den største grund til at min far vil have en havetraktor er som sagt fordi at han er lidt aldrende og har problemer med for meget fysisk aktivitet, men han vil jo gerne selv.

Bare der ikke er for mange forhindringer, og det er store stykker, er en almindelig havetraktor ganske fin.

Jeg har ca 500m2 græsplæne, fordel på flere ukurante stykker. Før havde jeg en almindelig havetraktor, den var meget besværlig, at komme rundt med.

Så købte jeg en knækstyret Stiga Park med frontmonteret klipper, en verden til forskel, plænen kunne klippes dobbelt så hurtigt.

Jeg købte den brugt, den var 2 år gammel, og gav 12500 kr, for den, jeg har nu haft den i 12 år, og udover et sæt knive,  har jeg ikke kostet noget på den.

Lyder fint. Jeg siger tak til alle for tips og info. Jeg går efter stigaen engang i næste uge.
Skrevet af morten4 på 28 jun 2014 08:02

Lyder fint. Jeg siger tak til alle for tips og info. Jeg går efter stigaen engang i næste uge.


Hvis du ikke skal overskride budgettet voldsomt, er det nok ikke en Stiga Park, du skal gå efter, medmindre du køber brugt... 

Skrevet af morten4 på 28 jun 2014 08:02
Lyder fint. Jeg siger tak til alle for tips og info. Jeg går efter stigaen engang i næste uge.
Maskinen bør nok ikke være for stor og klodset til den smule plæne. Men formoder den omtalte Stiga findes i to modeller. En med hydrostatisk fremdrift og den XL sælger der efter beskrivelsen er noget andet. Måske du lige bør undersøge sagen nærmere. 

Personligt ville jeg helt klart gå efter den med hydrostatisk fremdrift, også selv om den er en tusse dyre.

Håber du finder den rette. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis