GasVandopvarmer

Hejsa

Jeg er blevet den glade ejer af et kolonihavehus. Nu kan jeg se mit spørgsmål har været oppe nogle gange før, men jeg tillader mig at spørge alligevel, da jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.

Der er indlagt vand i kolonihaven, men kun koldt vand. Derfor vil jeg gerne have mulighed for at få et varmt bad engang om dagen eller noget i den stil, + lidt varmt vand til at vaske op i. Det skal lige siges at jeg er helt nybegynder i dette her, så jeg har ikke meget forstand på det endnu. Der er installeret 2 solceller på taget, som er tilsluttet 2 batterier fra en lastbil. Jeg mener han sagde de trak noget med 1000 w. Det skulle kunne trække strøm til forskellige el apperater, og det er jo herligt.

Men jeg er meget usikker på om de også kan trække el til at varme vand op, og derfor har jeg tænkt på en gasvandvarmer. Hvad er folks erfaring med dette? Bruger det sindsygt meget gas, så man skal købe en flaske hver anden dag, eller? Er der andre muligheder for at få varmt vand?

Jeg håber i har tid til at svare.

Med Venlig Hilsen
Mads

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hej.

Glem alt om sol-el til opvarmning af vand. Der bliver ikke ret meget varmt vand fra dette. Derimod vil en flaskegas vandvarmer være en både billig og stabil kilde til varmt vand. Der burde kunne blive til mindst et måneds varmt vand af en 11 kg flaske, forudsat du har et normalt bademønster.

Husk lige og få vandvarmeren HELT tømt for vand når du lukker ned for vinteren, ellers frostspringer den. 

Fortsat god sommer. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hejsa Leif.

Mange tak for dit svar. Du har vel ikke en ide til hvor jeg kunne købe sådan en vandvarmer henne? Hvor mange liter er almindeligt at have i sådan en tank til 2 mennesker? Og hvor lang tid ville det tage at opvarme den pågældende liter omfang?

mvh Mads
Skrevet af McDuck4 på 28 jun 2014 09:53
Hejsa Leif.

Mange tak for dit svar. Du har vel ikke en ide til hvor jeg kunne købe sådan en vandvarmer henne? Hvor mange liter er almindeligt at have i sådan en tank til 2 mennesker? Og hvor lang tid ville det tage at opvarme den pågældende liter omfang?

mvh Mads
En gasvandvarmer har ingen tank, den varmer vandet op i takt med det du forbruger. Dog er der altid en øvre grænse for hvor meget den kan levere. Personligt ville jeg satse på en der kan levere et sted mellem 5 til 8 liter i minuttet ved 60 grader hvis ..... Det skulle sikre der ikke bliver tørke under bruseren. 

Hvis du googler gasvandvarmer kan du danne dig et overblik over priser. Dertil skal du lægge montering, men det bør du nok snakke med sælger om da en forkert montering af en vandvarmer er livsfarlig på grund af kultveilte og ligeså er der regler for montering af gas du bør følge nøje i egen interesse. 

Så lige der sælges en 5 liters transportabel vandvarmer til godt to af de lange. Husk lige der skal en gasflaske til også. Gas er normalt billigst i en 11 kg's flaske. Den vejer så lidt mere end en 10 kg's plastikflaske. I øvrigt er der tit 11 kg's flasker til salg for ingen penge hvis du køber dem privat.  

Håber ovenstående giver lidt indsigt, ellers spørger du bare ind Mads.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Nitter

Jeg glemte helt at sige mange mange tak for det fyldestgørende svar, så tak for det :-)

mvh Mads
Skrevet af McDuck4 på 29-11-2014 15:36
Hej Nitter

Jeg glemte helt at sige mange mange tak for det fyldestgørende svar, så tak for det :-)

mvh Mads

Selv tak Mads. Hvilken gasvandvarmer købte du og er man tilfreds med apperaturet ???   

Mvh. Leif.

Onliner:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis