Hvordan virker en vippevandr

Nu har je to vippevander der ikke virker, en Gardena og en Hozolock og ingen af dem vil vippe, jeg har forsøgt at skille en ad men det er ikke rigtig lykkedes, hvordan virker de egentligt?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De virker ved at der sidder en lille vandturbine og trækker på et gear der så får "bøjlen" til at vippe fra side til side, der skal mikroskopisk skidt ind så sidder de fast. Du kan selvfølgelig forsøge at fylde noget eddike syre ind ved slange studsen men så skal samtlige huller lukkes så det ikke løber ud, alt for bøvlet.

Jeg har sådan et par af dem der ligner dem landmændene bruger på markvanding bare i et mindre format.

Dem med slangeoprul på eller? Kan du ikke prøve at smide et link
Skrevet af jhjorsal på 25 jun 2014 18:45

Dem med slangeoprul på eller? Kan du ikke prøve at smide et link

Ja det er sådan en dims, altså uden slange opruller. link har jeg desværre ikke, men jeg købte dem hos Davidsen i Høruphav. De er ret effektive og kan indstilles til kun at vande i en vifte form også

Jeg har brugt dem meget i køkken haven hvor de så bliver sat til at vande kun på rækkerne.

Det største problem med vippevandere er manglende vandtryk. Er der ikke tryk nok vipper vanderen ikke. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis