Bundprop mysterie/maling

Hej,

Jeg har købt mig en brugt jolle for nyelig.
Den er jeg igang med at ordne nu. Indvendigt er der maling der er skallet af og det er ikke nogen almindelig oliebaseret maling eller lign. Det lugter præcis som en topcoat, men det kan da normalt ikke skalle af på den måde som det gør? Er der noget jeg skal være obs på når jeg får slibet alt væk og selv skal til at give det en gang topcoat?

Bundproppen. 
Der sidder sjovt nok en bundprop i båden, men der er ikke nogen bundprop udvendigt på båden, så hvis jeg fjerner bundproppen i båden så løber vandet bare ned i båden eller hvad man skal sige, altså skroget er dobbelt. Fandt ud af at sædet der hvor motoren monteres er fyldt med vand så vi blev nød til at bore et hul og lade det løbe ud.


Er der nogen der kan fortælle mig hvad det system gør godt for? Er det noget med at båden stabiliseres med vand i den der ''tank'' som det jo næsten er eller hvad er det der foregår her?

Mvh

 

Hej, Jeg har købt mig en brugt jolle for... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg blev ikke helt klar over om du har en prop udvendigt, for har du det, ville det da være oplagt at støbe den indvendige efter med et par lag glasfiber.

Det er bedst at der er en bundprop, og det mest effektive er en agter, så man kan tømme evt. vand ud. / kontrollere der ikke er vand i.

Jamen der er ingen andre propper, kun den der så der kan komme vand ind under dobbeltlaget

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også