Puch Maxi P problemer

Hej Allesammen
Jeg har her for nyligt fået min fars gamle Puch Maxi P nyrenoveret, hvor den har fået ny motor, karburator og lidt andre diverse ting.. Men den har problemer

Puchens status:
Starter fint men dør 1 sekund efter at den er blevet startet
Kører omkring 20-25 km/t hvor den gerne skulle op på de 35 som en normal std.
Når man holder gashåndtaget helt inde begynder den at gasse lidt ned og hoste.

Det er ikke svømmeren det er galt med, den har jeg tjekket. Den glider fint op og ned.
Jeg ved ikke om der er kommet nyt filter på, og jeg ved heller ikke om tændingen er blevet opdateret med tid osv..

Hvad kan være problemet ? Langsom, hostende, og kan ikke stå i tomgang med godt kører 20 km/t.. 

OBS ( Det er den runde karburator - Benzinblandingen er der ikke noget galt med )

Tak på forhånd, MVH mads.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er godt nok mange år siden, men det kunne godt lyde som en en tilsodet/stoppet udstødning.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Det kunne lyde som om motoren kunne trænge en grundjustering af både tænding og karburator. 



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det lyder som om din dyse er for stor, og så for lidt luft. Dvs. blandingen imellem benzin og ilt er for fed.
Du kan nemt konstatere det ved at pille luftfilteret af, og køre en lille bitte tur - for at give motoren max ilt. Men pas på, for der er åbent for skidt og snavs ned til motoren.
Hvis det viser sig at være problemet, så skal du dyse ned.

Tommelfiingerregl:
Kig på dit tændrør - er det vådt og sort får motoren for meget benzin, og du skal dyse ned.
Er det gråt og tørt er blandingen for mager, og du skal dyse op.
Tændrøret skal have samme farve som en cocio ;-) Så er benzin/ilt blandingen optimal.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis