Véteran bil

Nogle der ved noget om regler ved ejerskift på veteran biler , med syn og sådan noget. Hvis bilen er synet sidste år 12/6 2013. Skal jeg så om syne den...?.. Eller kan jeg bare nøjes med at omreg.

Intet er umuligt for vorherre og en ISENKRÆMMER!!!

Spark ikke på en der ligger ned, rejs ham op og giv ham et par stykker mere.......

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er der jo gået et år siden den blev synet, så ja du skal til syn med den.
Det vil sige når den står på plader så er det bare en omreg. Og ikke noget omsyn ved ejerskift

Intet er umuligt for vorherre og en ISENKRÆMMER!!!

Spark ikke på en der ligger ned, rejs ham op og giv ham et par stykker mere.......

Nu er det så bare lige 11 dage siden det var den 12/6  2014. så den skal altså til syn !
Skrevet af Håndværkeren på 23 jun 2014 22:40
Nu er det så bare lige 11 dage siden det var den 12/6  2014. så den skal altså til syn !

Der er normalt 2 år mellem syn på personbiler, skal ikke kunne sige om det er anderledes på veteran biler, men umiddelbart ville jeg ikke tro det.. 
Annonce

Er din bil registreret til veterankørsel, skal den synes og godkendes før den kan registreres på ny eller skifte ejer/bruger, hvis:

  • den har været afmeldt over 1 år.
  • det er over 8 år siden bilen sidst er synet og godkendt, og hvor bilens alder er mere end 40 år.

sakset herfra..

www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%...rnaar.aspx

Håndværker om det er veteran eller Alm personbil så skal den altså ikke synes andet end de 2 år, men hvis altså man kan beholder plader på..

Og som Jens skriver, 8 år! For veteran biler
Ja så bliver der igen gjort forskel, for når en ældre mc skifter ejer, gælder synet kun et år.  For da jeg solgte min GW havde jeg haft den i over et år, og den nye ejer skulle altså til syn med den !
Til gengæld skal MC ikke til periodisk syn!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Nej sikken et held, den siddende regering var ellers begyndt at rasle med tanken om periodisk syn for motor cykler, det var der så heldigvis nogle der fik forpurret.

Jeg kan godt huske tidligere hvor der var monopol på syn, hvis det ikke lige passede stodderen der skulle syne, gik man bare ikke igennem.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis