Forslag til havelåge

Hej!
Jeg har købt hus men eksen vil ikke lade mig have mine små tøser herude før jeg har fået lukket haven helt af så skal have lavet en havelåge men har ikke lige så meget forstand på dette så håbede på nogle forslag fra de noget mere kyndige herinde.

Det er denne indkørsel der skal lukkes af - det skråner ned ad og der er en hæk til venstre og sådanne nogle sten som også kan ses i højre side. Regner  med den skal være oppe ved skiftet imellem sten og asfalt.


It's better to burn out than to fade away.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smedejern i enten sort eller galvaniseret ville være rigtig flot og ekslusivt.
Mange design muligheder og mulighed for automatik.

Find evt. lidt inspiration hos http://www.pschack.dk som ligger i Aalborg.
Ingen andre forslag???

It's better to burn out than to fade away.
Hej.
Køb 3 stolper, nogle meter brædder, nogle reglar, en sav, en hammer, lidt søm og skruer, nogle hængsler, en slags låsetøj.
Se det var smart


mvh


 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 21 jun 2014 15:20
Hej.
Køb 3 stolper, nogle meter brædder, nogle reglar, en sav, en hammer, lidt søm og skruer, nogle hængsler, en slags låsetøj.
Se det var smart


mvh
Ja sjov kommentar men er som sagt ikke den helt store gør det selv mand endnu - og spørger derfor herinde for at få hjælp - ikke sjove kommentarer.

It's better to burn out than to fade away.
Annonce
Det første der slår mig er den skrånede indkørsel, som vil give dig udfordringer hvis lågen skal vende indad
Alternativt kan du trække lågen op til hushjørnet, så du får et mere plant stykke at "bygge" på. (rettet: jeg kan jo også læse at det var det du var kommet frem til, ved lige at læse dit indlæg en gang til).

Måske skulle du lave to "halve" låger som mødes på midten, fordi en låge i fuld bredde, bliver dels meget tung, og dels bliver den svær at holde oppe på hængslerne (tænk på at den også kan bruges som "gynge" af børn, der lige skal have en tur på den, når den svinger op og i).

Jeg ville måske overveje at lave en låge, der virker som en skydedør, fra den ene side, så kunne den understøttes af et lille hjul, så lågen ikke hænger i sin egen vægt... 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
det er faktisk ikke så enkelt at bygge en låge som man skulle tro, fandt et billede her:
http://www.oakleafgates.co.uk/dinmore-estate-gates/
Billedet viser hvordan den skrå-stiver skal integreres i konstruktionen, for at den kan holde til vægten, og det gælder både for lille og stor, og en anden ting jo længere låge, jo længere skal stolpen, der holder herligheden i jorden. Til en almindelig havelåge skal den 1 meter i, til en todelt havelåge, som til en alm. str. indkørsel 1,20 m i. Så skal du have en tværs over, hvilket jeg selv ville foretrække, ( da jeg er for doven til at ville åbne begge når bilen skal ind) kan du måske nøjes med 1,20 meter, men så skal den også støbes, og være minimum 100 mm tyk.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis