Hjælp til hjul på havetraktor

Hej
Er kommet til at købe en havetraktor af mærket Partner på en net auktion - røvhullerne har så ikke fortalt at det ene bagdæk var fladt og skulle skiftes- Så nu har jeg fået bakset den hjem og fået de rette hjul hjem, men har et problem med at få fælgen af akslen. Det ser ud til der sidder sådan en lille metal split som holder hjulet på men har prøvet og prøvet at få den af med en tang men kan ikke hive den udad og tangen mister bare hele tiden grebet. Kan banke splitten lidt ind og hive den det ud igen men nægter at komme ud.
Håber nogen har et godt forslag til hvordan man får sådan et hjul af???

It's better to burn out than to fade away.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enten ofrer du et 2 mm bor og bruger det som en dorn med forsigtighed, eller også køber du et sæt dorne som dette: Link. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nocebo på 21 jun 2014 10:48
Der er ikke mulighed for at slå splitten ud fra den anden side - skulle jeg nok have nævnt.
Nååå og e. Det er slet ikke en split men en not.  Det er bare f...... svært og se på det lidt utydelige og kontrastfattige billede du har smækket på. 

Kan regne ud det så er den trækkende aksel du skal have fælgen af. Du kan ikke tage fælgen af akslen ved at forsøge og hive noten ud. Der må sidde noget på den anden side af fælgen der låser denne til akslen. Det formodes og være en bolt/pinolskrue. Så du må kigge på den anden side.

Hvis du ikke kan finde ud af det vil et eller to fotos hjælpe. Ligeså vil det også være til hjælp hvis du fortalte typenummeret på din nye partner.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvis notgangen er gennemgående, kan du måske banke noten ud, med en dorn fra bagsiden.

Det er min erfaring at, har der ikke været smurt med fedt, inden hjulet blev monteret, så kan de være rustet uhjælpeligt fast, hvis de har siddet der i mange år.

Opvarmning med ilt/og gas kan måske få den fri, og så ellers lidt rå vold...

Det er en Partner 11597

Og synes ikke jeg kunne se noget på bagsiden af fælgen i går men må jo lige se efter igen.

It's better to burn out than to fade away.
Annonce
Skrevet af Nocebo på 21 jun 2014 14:39
Det er en Partner 11597

Og synes ikke jeg kunne se noget på bagsiden af fælgen i går men må jo lige se efter igen.
Ja ok, måske er der lidt hjælp at finde HER i form af en parts manual. Det kræver dog du benytter fabrikationskoden på maskinen som forklaret. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har prøvet den side og har skrevet produkt nummeret ned på alle mulige måder, men der sker ikke noget. Har dog fundet en anden illustrated parts list: http://ersatzteillisten.motoruf.de/Partner/Tractor/IPL,%20Partner,%20P11597,%2096011019304,%202007-09,%20Tractor.pdf
men den er jeg heller ikke blevet klogere af.

It's better to burn out than to fade away.
Jo ja. Du skal kigge på side 8 forneden på den du fandt. Bruger du mit link og taster P11597 ind vil du finde ud af der er ca hele 10 forskellige modeller. De ser dog alle ud til at være med det samme bagtøj. Ellers skal du bruge det 11 cifrede tal, der står på typepladen (eks.  96011019304) til din søgning. Det er den rigtige (officielle) fremgangsmåde.

Prøv lige og snappe en pic også af typepladen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Du skal sprøjte med vd 40 på forsiden ved noten derefter banker du på fælgen fra BAGSIDEN da fælgen er trykket på aksen ind over noten.

Lige en advarsel. Den type bagtøj  der sidder på "traktoren" kan ikke tåle ret meget "hammer" i sideværts retning uden og gå øg. 

Men, hvis det kun er dækket der skal skiftes, vil det måske være værd og overveje om det ikke var nemmere/sikre at gøre det mens fælgen sidder på "traktoren". Det er ikke så svært, det ikke kan lade sig gøre relativt nemt da der nærmest intet lærred er i de "kasser".

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis