Hjælp til stik på generator

Jeg har købt denne generator på den blå avis. Jeg ha fået en monteret i min båd, men kan ikke få omdrejningstælleren (http://biltema.dk/da/Bat/Ovrigt/Mal...ug-258021/) til at virke.

Er der nogen der kan hjælpe med at identificere W stikket?


Venlig hilsen Anders

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan det her hjælpe? Det er en nippondenso generator, men om det lige er din model, ved jeg ikke.....

Nå nu har jeg fået kvalificeret hjælp fra Autostarter.dk - og så på en lørdag! Skønt at der stadig er nogen der forstår god service! 





IG = Tænding

L = Ladekontrollampe

FR/C = Computer

D = Masse = +



Så jeg vil prøve med FR/C. Jeg lader høre fra mig om det virker :-)


Venlig hilsen Anders

Hej
På den generator der er vist på billedet er der  INGEN  tilslutning til amdrejningstæller !!!
Det er ikke noget stort problem hvis du kan lave lidt selv ! - du afmonterer blot dækslet over diodepladen og forbinder så en ledning til en af faserne (de ledninger der kommer inde fra statoren) ligegyldigt hvilken og så bruger du den til din omdrejningstæller !
nemt ikke
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ok det lyder spænende og passer faktisk også meget godt med de test jeg har forsøgt. Det vil jeg prøve - det værste der kan ske er vel at det går galt :-)

Venlig hilsen Anders

Annonce
Skrevet af Wiegstar på 21 jun 2014 16:44
Ok det lyder spænende og passer faktisk også meget godt med de test jeg har forsøgt. Det vil jeg prøve - det værste der kan ske er vel at det går galt :-)
Hej
Hvis du finder bare en af de 3 rigtige ledninger er der intet der går galt  
"det er jo ikke for sjov at jeg har stået over 40 år i lære"
Hilsen Polobjørn - autoelektrikker


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej polobjørn!
Kan du hjælpe mig med en omdrejningstæller jeg vil have monteret på min båd. Bagpå generatoren, er der et D+ og B+ og et ben der ikke bruges, der stikker ud, hvorpå er trykt et +. Er det det stik jeg skal bruge til montering?
Venlig hilsen JANCRAM
Hej
Nej det kan du ikke bruge stik til rpm. Skal hedde klemme w
Hilsen polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
øv det virker ikke :-(
Jeg har byttet omdrejningstælleren, men den nye giver heller ikke udslag.

Jeg skulle selvfølgelig have taget et billede inden jeg satte dækslet på igen, men jeg har været inde og forbinde på den øverste af de tre.

Nogen ide til hvad jeg kan prøve?


Venlig hilsen Anders

Skrevet af Wiegstar på 25 jul 2014 22:31
øv det virker ikke :-(
Jeg har byttet omdrejningstælleren, men den nye giver heller ikke udslag.

Jeg skulle selvfølgelig have taget et billede inden jeg satte dækslet på igen, men jeg har været inde og forbinde på den øverste af de tre.

Nogen ide til hvad jeg kan prøve?

Hej
Her på det billede som du har lagt ind er der ikke forbundet nogen ledninger - for at omdrejnings signalet skal være tilstede SKAL generatoren lade - dvs. du skal have batteri + og ladelampe forbundet 
Hilsner Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis