Ukendt fejl på senior el-scooter...

Jeg står og prøver at få liv i min nabo's el-scooter (en t-hansen model... )

http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/senior-el-scooter/el-scooter-4-hjulet-sort-marshell/n-1035605175/pn-1029634168/

Det er mindre end 3 mdr. siden den fik nye batterier, og nu vil den lige pludselig ikke køre mere. Når man drejer nøglen blinker alle dioderne i batteriindikatoren bare, og der er eller ingen anden liv. hverken lys, eller bib lyde.

Sætter man laderen til, sker der heller ikke noget. Laderen viser at den er tændt, men indikere ikke at den oplader batterierne.

Drejer man nøglen mens laderen er sat til, indekere den at den oplader batterierne, og  scooteren giver 3 x 2 hurtige bib, og derefter 2x1 længere bib, men man kan stadig ikke få den til at køre.

Har haft en Load-tester, på begge batterier, og de fejler tilsyneladende ikke noget...

Er den nogen der har et fornuftigt bud på hvad der kan være galt... Har prøvet at søge på nettet, man kan ikke finde nogen forklaring/fortolkning af bib-koden...

God weekend her fra...  
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

 Som du oplyser så er det en fra THansen og til den pris må det være noget værre kineseri, hen til firmaet med den og lad dem ordne den.

Der er jo lige som en grund til at de mere kendte mærker koster 3 4 gange mere end hvad din nabo har givet for sin

Har du tjekket sikringerne ?

Tja, monstro ikke du kan få dem til at finde nogle papirer omkring fejlmeldingerne ??? 

Skulle de gå hen og blive mopset, kan du altid minde dem om at deres brugsanvisning højst sandsynligt ikke lever helt op til dansk lovgivning: Link.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det var nok en ide at du målte med et ampere meter på batterierne, de kan som alt andet også have fejl. Så vidt jeg husker er det tør batterier der sidder på sådan et køretøj ! Hvis lade apparatet er et ad de nyere digitale, skal de have ca. 1 minuts "betænknings tid" inden de går i gang med at lade, det er i hvert fald hvad jeg oplever med mine.
Til Jørgen (Håndværkeren)
Nu skriver han jo i starten at han har haft en load tester på, så fejler de jo ikke noget, hverken Ampere eller at de skulle være faldet sammen.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Annonce

Det havde jeg lige glemt i forbi farten

Men det er nok en kineser  Som da en af mine bekendte sagde en dag, at nu havde han været ude at køre på en mc hvor han ikke turde give fuld gas. Jeg gættede straks på en V-MAX, men nej det var en Kineser

det sjove ved denne 4hjulede model at mine sko er for store til at stå i den

størrelse 47.

fra ovenstående. har du tjækket styr boksen i den.!

er der nogle løse stik i scooteren. der kan volde problemer

Du skal måske ind over rådhus pladsen i kjøvenhavnstrup hver gang du skal vende Hans total, Bemærk venligst at det er en Thansen model
Skal vi nu ikke se, om ikke vi kan hjælpe trådstarter.
Han er en hjælpsom sjæl, der prøver at hjælpe sin nabo med at få el-scooteren til køre igen. Så kan (vi) andre vel ikke være bekendt at gøre os morsomme på, om det er en kineser eller lignende.
For indehaveren er det sikkert ikke en løsning at skrotte kineseren og købe noget andet og dyrere. Men det kender vi jo alle sammen til i forskellige sammenhænge....

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis