Computer Windows 7

Når jeg har været inde på Microsoft Word og vil ud igen klikker jeg på krydset "Luk" i højre øverste hjørne, men siden vil ikke lukke, men bliver stående tom. Så klikker jeg på "Start" og "Luk computeren". Nu bliver jeg mødt af et skilt som siger, at computeren ikke kan lukkes, da et program er åben og skal lukkes, før endelig lukning kan finde sted.  Herefter klikker jeg på "Gennemtving lukning", hvorved min nye skrivelse kan gå tabt.  Ca. hver femte gang virker det som det skal. 

Er der nogen der kan sige, hvordan fejlen rettes?  Så vil jeg blive glad.

Neslein

 




Neslein
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet at taste.. CTRL+ Alt + Delete

Så vælg jobliste, og luk programmet der..

Det er ganske normalt at W7 først skal have lukket nogle åbne programmer før maskinen slukker. Hvis du bare lader den stå i kort tid burde den slukke selv. Prøv lige det inden du fortvivler helt.  



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Samme problem som HER

Prøv at lukke Word ved at taste alt+f4 (gem dokumentet først).

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Skrevet af Regmos på 20 jun 2014 18:26
Samme problem som HER

Prøv at lukke Word ved at taste alt+f4 (gem dokumentet først).
Ja og manden vist også den samme !  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for svaret. Jeg har prøvet dit råd, men så kommer der et nyt skilt frem, som siger, at min Microsoft Word er forkert monteret. Det kan jeg ikke forstå, da alt fungerer, som det skal, bortset fra at den ikke vil lukke efter udført arbejde. 



Neslein
Annonce

Tak for dit svar. Jeg har forsøgt, at lade maskinen stå i en time, men den overgiver sig ikke, så jeg må gribe til tvangslukning hver gang.

Neslein




Neslein
Tror jeg vile gemme alle mine word-dokumenter og installere Word igen

Det tager ikke så lang tid.

Har du en office-pakke mener jeg godt du kan vælge kun Word fra den.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for dit svar, som jeg har afprøvet, men maskinen påstår stadigvæk, at et program er åbent, før lukning kan ske. Alle programmer er lukket og kun den tomme grå skærm er synlig og den vil ikke lystre min luk-klik

Neslein




Neslein
Det problem havde jeg også i starten med mit W. 7, det er en lille erieterende fil der forhindre dig i at lukke ned. Den hedder sandsynligvis noget med "Horst" Næste gang den laver det nummer, så skriv ned hvad filen / programmet hedder og søg på det i dit søgefelt i start, det er muligt at du ikke kan fjerne den før du lige lukker af for fildeling. Når du har fjernet den kan du åbne for fildeling igen.
Prøv at højreklikke et tomt sted på skrivebordet og vælg Ny > Genvej

I det lille vindue der åbnes, kopierer du nedenstående linie ind i tekstfeltet.

C:\Windows\System32\taskkill.exe /F /FI "STATUS eq NOT RESPONDING"

Klik så Næste og derefter Udfør. Nu har du en genvej der hedder taskkill.exe

Næste gang Word ikke reagerer, så prøv at dobbeltklikke på den genvej.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis