Hvor går skel mellem min nabo og jeg

Hej,

Jeger i den situation at jeg har en lidt ærgerlig nabo. Lang historie kort; Jeg ønsker at få defineret præcist hvor skelet går imellem os da jeg påtænker at han har sat noget afspæring op inde på mit skel, og samtidigt holder mig fra fælde træer på hvad jeg er sikker på er min side.
Hvad gør man her; er der en database der kan fortælle hvor skel går præcist, eller skal man ha fat i en landmåler eller noget?  

 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Lee på 19 jun 2014 22:26
Hej,

Jeger i den situation at jeg har en lidt ærgerlig nabo. Lang historie kort; Jeg ønsker at få defineret præcist hvor skelet går imellem os da jeg påtænker at han har sat noget afspæring op inde på mit skel, og samtidigt holder mig fra fælde træer på hvad jeg er sikker på er min side.
Hvad gør man her; er der en database der kan fortælle hvor skel går præcist, eller skal man ha fat i en landmåler eller noget?  
Kan du ikke finde skelpælene hedder det landmåler. Og ham målemanden er ikke helt billig i drift.

Edit: På din kommunes hjemmeside kan du formodentelig finde noget der hedder GIS eller WebGIS. Der ligger vist alle landets matrikkelkort. Dog regnes den elektroniske udgave kun for vejledende. Men det kan du selv læse mere om på de kommunale aner.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Blunner. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har faktisk ikke tjekket om der skulle være hegnspæl derover imod. kan være det gemmer sig under planterne.  Hvis der skal landmåler ud, er det så en fælles regning?

Hvordan ser de skelpæle der ud, bare så jeg har noget at gå efter?

Jeg har vedhæftet et par billeder.


 

Prøv at få fat i dit matrikelkort først hvis du. Ikke har det så kontakt teknisk forvaltning i din kommune det vil give dig en lidt bedre mulighed for at finde skel mærkerne de er nemlig indtegnet derpå, en landmåler kommer du nok selv til at betale da jeg ikke tror at din nabo er interesseret i det som dubfrenlægger...
Annonce
nej det er han nok ikke, men hvis det er nødvendigt for at jeg kan få adgang til at fjerne beplantning på mit baghus, skal han vel være med til at betale hvis han nægter mig adgang.

kan ikke finde det der gis webgis jeg kan komme ind på

 

En metalsøger er effektiv til at finde metal skel pælene, jeg havde led i lang tid, uden held, så lånte jeg en metalsøger, det to få sekunder.

Hvis der er ståltrådsarmering i betonpælene, tror jeg også den kan hitte dem.... 

Esbjerg kommune har ikke WebGIS kan jeg se. De har dog sendt det i udbud, så det er nok undervejs. Imens henviser de til Kort- og matrikelstyrelsen. Der er ikke så meget information, men du kan dog finde din grund, og se nogenlunde hvor skellet ligger, og hvor du eventuelt skal kigge efter skelpæle.
http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/findmatrikel.htm

Esbjerg Forsyning er også en mulighed.
http://www.esbjergforsyning.dk/selvbetjening/ledningsinfo.html
Den herre Lee.

Det er fuldstændigt sikkert du kan finde en skelpæl i hvert hjørne af din grund. Hvis skellet så ikke går i en lige linie mellem hjørneskelpælene, er der tilføjet nogle ekstra mellem hjørnepælene. 

Skelpæle må i øvrigt ikke fjernes, flyttes eller beskadiges på nogen måde, så ved du det. 

Du må ud og lede. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
På tegninger jeg har kunne se på OIS.dk og esbjerg forsyning ser det ud til at det kunne være min grund den del der er tvivl om. Jeg tar ud og ser om jeg kan finde de skelpæle senere idag

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis