Hvor går skel mellem min nabo og jeg

Hej,

Jeger i den situation at jeg har en lidt ærgerlig nabo. Lang historie kort; Jeg ønsker at få defineret præcist hvor skelet går imellem os da jeg påtænker at han har sat noget afspæring op inde på mit skel, og samtidigt holder mig fra fælde træer på hvad jeg er sikker på er min side.
Hvad gør man her; er der en database der kan fortælle hvor skel går præcist, eller skal man ha fat i en landmåler eller noget?  

Hej, Jeger i den situation at jeg har en lidt... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Lee på 20 jun 2014 10:25
På tegninger jeg har kunne se på OIS.dk og esbjerg forsyning ser det ud til at det kunne være min grund den del der er tvivl om. Jeg tar ud og ser om jeg kan finde de skelpæle senere idag
Ja, skelpælene burde være det sikre bevis.

Pøj pøj med lederiet. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den med en metaldetektor kan blive nødvendig... jeg fandt min skelpæl, da jeg gravede et stykke af hækken op... den var ca 10cm under niveau 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Et tip!
Når man har købt hus/grund har man krav på at få påvist alle skelpæle, ellers må sælger i gang med en landmåler.

Dette har jeg altid selv praktiseret.
Hej Orla,

Erdet et lov krav? Og i givet fald, hvor lang tid tilbage kan man tillade sig at bede om dette?
Nej nok ikke et lovkrav, men skelpælene skal jo være der, og du skal jo også vide hvad du har købt.

Den der fjerner en skelpæl, har ansvaret for at den bliver genetableret, og hvis der mangler skelpæle den dag du sælger, er det jo dit problem.

Jo længere tid der går, jo sværere vil det være at bevise at skelpælene ikke var der ved handelen/overtagelsen.

Tal evt. med din advokat om dette.
Annonce
Hej Lee
Hvis den indkørsel der er vist til venstre for Antenne/El skabet er din nabos vil jeg mene at træerne står på din grund. Det ville også være underligt hvis træerne står på din nabo's grund da dit hus så ville være bygget i skel.
Hvis du ikke kan finde skelpælene kan du jo "bare" fælde dem en dag din nabo ikke er hjemme.
Det værste der så kan ske er at naboen bliver sur og melder dig for selvtægt men han skal jo så bevise at det er hans grund. Hvis han kan det bliver du bare bedt om at plante nye træer og det må man ikke så tæt på beboelse efter de regler der gælder i dag.
Uanset hvad naboen gør når/hvis du fælder træerne er det ham der skal bevise at det er hans grund de stod på.
Du kan også vælge at melde det til hegnsynet. Det koster ca.11-1200 kr. som den der taber sagen skal betale.
Efter hegnsloven må hække, træet og anden beplantning ikke være over 180 cm. + afstanden fra skel.
Eks.: Et træ står 50 cm. fra skel. Træet må så være 180 + 50 cm. høj ialt 230 cm.
Prøv at læse lidt i hegnsloven. Den tror jeg du får megen gavn af.
WWW. hegnsloven.dk
God fornøjelse.
Måske dette kan hjælpe dig:

http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/findmatrikel.htm

BTW, - jag havde et lignende problem, - her løste det sig da jeg ville udbygge garagen med en carport.
Man sagde til mig at den tegning jeg havde lavet ikke kunne passe, da der i 1954 også var en lov om at der skulle være 2½ meter til skel.
Med dette i hånden, viste naboen sig fra et bedre hjørne, og vi fik fældet tre rækker gammel hæk, og jeg fik nu "lov" til at fælde fem gamle mirabellaer

PS, - der er en der mener at kommunen sikkert har en tegning over din grund og hus, - det havde de så ikke i lolland Kommune, - - - det har de nu

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis