Lille revne i havemur

Jeg lavede en støttemur/højbed sidste efterår af granitsten og er egentlig rimelig godt tilfreds, men her til foråret kunne jeg se en enkelt tynd revne, ned gennem Fugerne fra top og til bunden på den ene side. jeg troede bare at muren nu havde "sat" sig, så igår fjernede det meste af fugerne hvor revnen var og fyldte ud med ny cementmørtel, og nu kan jeg se idag at der allerede er en meget tynd revne igen i toppen af muren, er det fordi det er tørret for hurtigt eller arbejder muren bare konstant??

Kort beskrevet så er muren bygget på et skifte af holmegårdsblokke under jorden som ligger oven på 10 cm stampet sand, oven på det er så granitblokke af ca. samme størrelse, første skifte af dem er delvist under jorden. der er lige et par billeder.







1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du ikke har et fundament til frostfrit under, tror jeg ikke du undgår smårevner, men de har jo ingen betydning udover rent kosmetisk.

Jeg ved ikke om fliselim, ville være så meget mere elastisk, at der ikke kommer de små revner, men nu er du jo begyndt med cement.....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis