Køleskabet "snurre" næsten konstant

Hej med jer

Jeg har et Ariston A+ køleskab som vel er 6 år gammelt. Det køler fint - men det står til gengæld også og køler næsten konstant - jeg vil tro at det køler ca. 16-18 timer om dagen, hvilket jo er helt uhørt. Det har samtidig den effekt at fryseren hurtigt rimer til - selvom den faktisk er rim-fri.

Jeg har checket gummilisterne og kan ikke finde nogen utætheder.

Nogen ideer?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du målt temperaturen i skabet?
Hvis den er ok, må der være tale om en utæt låge.
Hvis temperaturen er for lav, så skal der skiftes termostat, hvis ikke der er justeret
på indstillingen.

Bjarne

 

Temperaturen er udmærket -17 i fryseren og 6 i køleskabet. At det er 6 og ikke 5 kan sagtens skyldes at mit termometer ikke er helt nøjagtigt.

Jeg har checket lågen endnu en gang men uden at finde utætheder - dertil kommer at både skab og fryser fint "suger sig fast" når man lukker lågerne - det kunne de vel ikke hvis der ikke var lufttæt...

Jeg prøvede så at skrue termostaten fra 3 ned på 2,5 og så stoppede det med at køle. Derefter lød det egentlig meget fornuftigt aftenen igennem (ala 10 min. køl med 1-2 timers mellemrum), så nu prøver jeg at måle temperaturen igen og ser om den er ok.

Står køleskabet lukket inde i et skab. Hvis det ikke kan komme af med varmen, enten pga. manglende ventilation eller støv, er det ikke særligt effektivt. så det kan være det skal støvsuges bagpå.
Det kan sagtens være en del af problemet - det står ikke i et skab, men i et hjørne, op af en væg ... og selvfølglig næsten umuligt at få ud - Men jeg må gøre forsøget!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis