Nyt tag på skur

Jeg kan ikke se, om det er muligt at søge herinde, men formentlig findes der allerede tråde om emnet. Jeg vil alligevel tillade mig at spørge, om et par gode råd.

Vi har et ældre muret skur belagt med asbest tagplader, som efterhånden er utætte en del steder. Vi har derfor talt om at skifte taget, men vi kan ikke finde ud af, hvilken type tag, vi skal vælge eller om tagplader evt. kan tætnes på en eller anden måde.

Jeg kan nævne, at da skuret er gammelt og har en begrænset holdbarhed endnu, har vi ikke lyst til at det nye tag skal være en dyr løsning. Levetiden på taget ønskes til omkring 5 år (men naturligvis gerne mere). Vi har haft kigget på trapezplader, men er bekymrede for kondens, da vi også benytter skuret til opbevaret af f.eks. telte og lign.

Jeg håber, at nogen vil byde ind med nogle gode forslag
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej og velkommen på siden

Hvis den underliggende trækonstruktion er ok, skulle det være nemt at gå til-

Du kunne jo bruge eternitplader igen...

Ståltrapetz findes med en belægning der hindre kondens, men ikke en billig løsning.

Skal det være nemt og billigt, kunne undoline plader være en mulighed, og skal nok holde de 5 år, og sikkert også mere, og giver ikke ret meget kondens.

mvh jens

www.10-4.dk/varer/Byggematerialer/T...ricerunner

Tak for velkomsten og svaret

Trækonstruktionen er ganske fin - jeg tror at tagpladerne allerede var brugt, da de (af tidligere ejer) blev lagt på. De er i hvert meget gamle at se på i forhold til træet. Eller måske er de lagt forkert så de er gået i stykker.

Jeg kendte ikke til undoline-plader, men det kunne faktisk godt være en løsning til vores behov - især hvis der ikke er kondensproblemer. Tak for rådet! Det vil jeg helt sikkert overveje!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis