Windows xp og nets,

Hej til Alle.

Fra den 15/7-14 kommer java med en opdatering som, hvis den installeres på computere med win XP vil gøre at man ikke længere kan bruge nem-id på den pågældende computer.

Spørgsmål: Er det muligt at installere win 7 på en 10 år gammel pc, eller er det ud og købe en anden en?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Personlig vil jeg ikke ofre fem flade ører på så gammel en computer. Køb en ny med en I3 processor, så er du nogenlunde sikker på og kunne bruge den de næste 5+? år.  

'

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvis din java virker nu kan du vælge ikke at opdatere java og køre videre, men du får heller ingen opdateringer til XP, så du er mere udsat for virus, mallware o.lign.

Hvis du ikke  skal bruge computeren til hidsige spil, ville jeg købe en ny computer med W8.1 på. Grunden til at vælge en ny computer frem for at bruge penge på et styresystem til en 10 år gammel, er du får en hurtigere computer og det nyeste styresystem. Du kan få en computer for under 4000 kr. uden skærm. En rimelig skærm kan du få for 1000 kr.


fase
Hej med Jer.

Tak for svarene. Jeg tror heller ikke at det er værd at ofre mere på den gamle, Det var mest for at vide om det kunne lade sig gøre at få den til at køre.
Den skal absolut ikke lave noget svært. Netbank open office og  lidt surfen på nettet.
Kender I dette firma?http://www.refurb.dk/news/19-billige-computere-nu-med-windows-7.aspx For min skyld behøver det ikke at være en ny.
Det er rigtigt at man kan lade være med at opdatere, men det giver jo som  fabrin skriver nogle sikkerhedshuller. Og xp er jo alligevel udgået.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skrevet af kovas på 18 jun 2014 20:30
Hej med Jer.

Tak for svarene. Jeg tror heller ikke at det er værd at ofre mere på den gamle, Det var mest for at vide om det kunne lade sig gøre at få den til at køre.
Den skal absolut ikke lave noget svært. Netbank open office og  lidt surfen på nettet.
Kender I dette firma?http://www.refurb.dk/news/19-billige-computere-nu-med-windows-7.aspx For min skyld behøver det ikke at være en ny.
Det er rigtigt at man kan lade være med at opdatere, men det giver jo som  fabrin skriver nogle sikkerhedshuller. Og xp er jo alligevel udgået.
Nej nej. Udviklingen med computer går så hurtigt, at en to år gammel maskine allerede er ved at være håbløs forældet. Hvorfor betale penge for noget der alligevel ikke er noget værd ???  



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
#Nitter

Hvordan er en computer der er to år gammel håbløs forældet? Hvad er det der er udviklet så meget det nærmest ikke kan bruges nu?

#0

Køb noget som denne bærbare: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/HP15G041SO/hp-15-g041so-15-6-barbar-computer så er du godt kørende langt ud i fremtiden (med mindre den går i stykker) og er langt hurtigere end det du kommer fra.

Generelt bør du gå efter en computer med Intel CPU da de for tiden klart har overtaget (undtaget nogle få all-in-one systemer hvor AMD har lidt guf.)
Annonce
Verdens sløvestes forum....... Dobbelt post.....
Skrevet af Nitter på 18 jun 2014 21:17
Nej nej. Udviklingen med computer går så hurtigt, at en to år gammel maskine allerede er ved at være håbløs forældet. Hvorfor betale penge for noget der alligevel ikke er noget værd ???  



Jamen dog, her har vi en der ikke ved hvad han snakker om.

Jeg ville ikke have noget imod at smide 3.799kr efter denne.
http://www.refurb.dk/products/1267-ibm-lenovo-brugt-thinkpad-t510-brbar-kun-4499kr-billigst.aspx

Eller denne HP
http://www.refurb.dk/products/5735-hpcompaq-8540w-brbar-kun-3499kr-billigst.aspx

Ja det er en 2 år gammel computer, men der er granti på den ved denne firma og det kvalitets computer, ikke noget man kan sammen line med de køb og smid væk efter 2år computer til 3-4000kr man køber i bilka, fona, el-giganten og dislige

Disse computer er bygge solid og med de bedste stumper hele vejen igennem.
Skrevet af 1934 på 18 jun 2014 21:43
#Nitter

Hvordan er en computer der er to år gammel håbløs forældet? Hvad er det der er udviklet så meget det nærmest ikke kan bruges nu?

#0


Generelt elektronikkens udførsel. Nu er der forskel på udtrykket "nærmest håbløs forældet" og "håbløs forældet". Hvis dit postnummer ellers ikke er fri fantasi burde du vide noget sådanne.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Kent A på 18 jun 2014 21:46

Jamen dog, her har vi en der ikke ved hvad han snakker om.

Tja, omvendt kunne det jo også være Morsingboen der ikke ved hvad han snakker om.  Er ikke i tvivl om Ubuntu kan lokkes til at køre på alt forældet elektronik. 

Nej Kent. Personligt er jeg komplet ligeglad med hvad navn der står klistret på kassen. Jeg vil bare ikke give ret mange penge for "gårdsdagens" slidte elektronik. Dette kunne blant andet indebære din HD er totalt slidt op når garentien på den brugte maskine er forduftet mens den der sidder i en ny moderne maskine sagtens kan holde de næste 5+ år til privat brug.

Jeg syntes bare spørger bør kende risikoen.  

PS. Hvordan er det nu lige det står til med USB 3 på gårdsdagens maskiner. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den skal absolut ikke lave noget svært. Netbank open office og  lidt surfen på nettet.

Hvis du alligevel køber en ny computer, kan du evt. installere en Linux på den gamle. Så har du en ekstra computer, der kan færdes relativt sikkert på nettet, og OpenOffice er der allerede.

Vælger du Linux Mint 13 mate LTS (ikke den nyeste, men meget stabil) er springet fra Windows ikke særlig stort, og der næsten garanti for, at den fungerer uden problemer på din gamle computer.

Hvis du ikke kan vænne dig til udseendet, kan du uden større besvær få den til at ligne Windows

Jeg er absolut ikke Linux fan, men denne udgave har jeg, med stor succés, installeret hos et par ældre medborgere
De var blevet meget utrygge ved XP og synes ikke de havde råd til en ny computer.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis