Opsætning af Loftlampe i vådrum.

Hej LDS.

Jeg har netop anskaffet mig en loftlampe fra Philips til mit badeværelse. Jeg er dog i tvivl om et par ting;

1:
Lampen har mulighed for montering med jord, er dette nødvendigt i vådrum? Lampen monteres i en højde af 310 cm fra gulv og er ikke ind over hverken brusezone eller vask.

2:
Hvordan skal lampen monteres i denne dåse? Og er det overhovedet muligt at montere Jord her? 
Mit umiddelbare bud på monteringen var den blå ledning (N) går i dåsens N men er ikke sikker på monteringen af den Brune ledning?


God dag til alle.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af dahnjel på 18 jun 2014 18:49



Hej LDS.







Jeg har netop anskaffet mig en loftlampe fra Philips til mit badeværelse. Jeg er dog i tvivl om et par ting;







1:



Lampen har mulighed for montering med jord, er dette nødvendigt i vådrum? Lampen monteres i en højde af 310 cm fra gulv og er ikke ind over hverken brusezone eller vask.







2:



Hvordan skal lampen monteres i denne dåse? Og er det overhovedet muligt at montere Jord her? 



Mit umiddelbare bud på monteringen var den blå ledning (N) går i dåsens N men er ikke sikker på monteringen af den Brune ledning?











God dag til alle.







Er der udvendige metaldele på din lampe? Hvis ikke ville jeg ikke anse det for nødvendigt at forbinde til jord. I nogle lande skal alt forbindes til jord.

Angående forbindelse af lampen, forbinder du den lyseblå til N og den anden ledning til enten M1 eller M2, størst sandsynlighed er M1.

Der er ikke mulighed for at tilslutte jord i din udløbsroset.








fase
I dit tilfælde er jorden ikke trukket rundt i installationen så vidt jeg kan se så du kan ikke montere jorden i lampen.

Man behøver ikke trække en jordledning frem til din lampe.

Det samme er gældende hvis huset var af ældre dato i andre rum så er der ikke nødvendigvis trukket jord med rundt i installationen.


www.EL-Grossisten.com - Kvalitets EL materiale til lave priser Billigere end Harald Nyborg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis