herregårds sten i udestue?

Hej jeg er i færd med at ville lægge disse sten i vores havestue, men jeg havde tænkt mig at der skulle flamingo (150mm) under, mit spørgsmål er så kan man ikke lægge disse sten derekte oven på flamingoen? Selvfølgelig forudsat at underlaget til flamingoen er ret og stabilt. Burde det ikke kunne lade sig gøre. Det er mellem hårdt flamingo (G2 er)

Håber i kan dele ud af lidt erfaringer på forhånd tak.

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stenen kommer ikke til at ligge ordentligt fast.
Jeg har haft noget lignende i min vinterhave, men blev træt af det og lavede et ordentligt gulv.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det var betonfliser, dog lagt direkte i sand, men sandet tørrede ud og stene lå altid løse.
Et andet sted lå stenene oven på en fiberdug, der vel kan sammenlignes med at lægge dem direkte på Flamingo. De ligger nu på 10. år stadig løse.
Jeg er meget bedre tilpas med mit faste flisegulv med isolering under.

Med venlig hilsen
ktm

 

En af mine venner havde lidt det samme problem i en indkørsel. Der lå der små aflange sten i et sildebens mønster, men der var et beton brønd dæksel som lå nogle få cm under niveau, hvilket gjorde at stenenes fuger hurtigt blev vasket væk, og de altid lå løse  

Han valgte at forhøje brønden, så dækslet kom op i niveau.

Når det er under tag tænker jeg på, om du kunne lime dem fast med fliselim ?  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
jeg har 50x50 cm fliser direkte på 100 mm isolering i mit værksted, det er da fint, fej lidt fint sand ned i fugerne, det gynger lidt til at starte med, men det går væk, når sandet kommer på. Så det kan du sagtens. Mine har jeg lagt for godt og vel 7 år siden, jeg er meget tilfreds.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Annonce
okay ja jeg ville nemlig også mene det sagtens skulle kunne lade sige gøre, mine er jo herregårds sten (mindre end 50x50 ) men i det store hele burde det jo ikke have det store betydning når der også kommer fuge sand i fugerne

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!

Var det mig ville jer give det et lag beton, og så ligge klinker af en slags.

Det bliver noget ustabilt noget med SF stenene, og jeg tror ikke sandet redder alverden, når det er så små fliser.

Er du til trægulv kan det udmærket laves svømmende, oven på flamingopladerne.

syntes trægulvet lyder lækkert, de har nok ret med de små fliser, selvom det kunne komme an på forsøget, vi kan få at vide hvordan det går. Grunden til at du vil lægge fliserne, er vel at du har dem på lager. ellers vil trægulvet være en løsning til samme pris, der ved du da med sikkerhed at det ligger fast.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Hmm ja lækjert med trægulv men ja har fliserne på lager men tænker lige over det hele engang☺

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Du kunne overveje at smøre lidt fliseklæb på siderne af fliserne og så lime dem sammen.
Det bliver nok ikke helt let at styre men burde kunne holde sammen på gulvet. Fliserne skal være fugtige, når man smører fliseklæb på. Lig på en plade medens du lægger flisenre så du ikke river alt for meget i dem, inden limningen hærder.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis