AB92/købeloven? Salg af brugte maskindele fra virksomhed

Hvis man som virksomhed køber et anlæg hos firma A, og firma A også står for opsætningen. Så tænker jeg at man kan bruge en standardkontrakt AB92 til entreprisen, altså selve byggeriet. Men hvis der er fejl ved selve produktet, eller produktet ikke lever op til kravene, er det så ikke købeloven man skal have fat i? F.eks. en maskine der skulle kunne køre med 4000 omdrejninger men kun kan køre med 3500 omdrejninger.
Hvor finder jeg info om dette?


Hvis en virksomhed har en masse maskiner, og de demontere delene fra maskinerne og sælger dem, ligesom på et bil-ophug eller lignende, hvad skal man så være opmærksom på? Delene er jo ikke længere en del af maskinen. Så hvis det eksplodere eller på anden måde er farligt?
Jeg kan huske at jeg arbejdede i et firma, hvor de havde nogle gode svejseapparater der var blevet erstattet, men de ville ikke sælge de gamle fordi at de så ville have en slags ansvar ved personskade.

På forhånd tak.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Har ikke hørt eller læst om i nu, at AB92 kan gå ind over købeloven. da den høre ind under en kontrakt man laver med bygherre i forhold til aftaleloven.
Så jeg vil mene det er købeloven der er gældende inden for leverancer og det er den der gælder fro dig.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis