Lyn og Torden d. 22/5

Ja så er jeg endelig på igen, det blev en større omgang efter at jeg havde lyn nedslag i huset. Lynet slog ned i et kabel jeg havde siddende langs hegnet og i ledningen til det gamle Tlf. stik, jeg måtte have nye el stik kontakter mit stereo anlæg er ødelagt samt min pc. tørre tumbler o.m.a. El afbryder tavlen så ikke for køn ud, jeg havde auto sikringer de var nærmest exploderet så kobber spolerne hang uden for HFI relæet så heller ikke for kønt ud og elmåleren var også stået af. Jeg har så lige konstateret at min tlf. også er stået af.
Elektrikkeren sagde at jeg havde været meget heldig, og der i kan jeg kun give ham ret !
Det har været en lære streg for jeg havde ikke indbo forsikring, det får jeg så nok nu

Jeg har endnu ikke fundet rester af det udvendige Tlf. stik der sidder blot nogle sortbrændte ledninger og stritter ud i luften
Ja så er jeg endelig på igen, det blev en større... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Næh ikke helt Allan, jeg havde stadig min gamle computer stående, så den blev lige frisket op med Windows 7 og den store Hard disk der sad i den nye havde ikke taget skade så den blev lige monteret i den gamle. Stereo anlægget venter jeg lidt med, det er så sjældent jeg brugte det, faktisk har det kun været brugt en times tid i år. På denne tid af året tørre jeg alt mit tøj uden dørs så det haster heller ikke med en tørre tumbler. På min store skabs fryser er termostaten gået, men det klarede jeg ved at sætte et kontakt ur ind på ledningen, så det køre 15 minutter hver time, det fungere fint. I går skulle jeg lige bruge min Bosch røremaskine, den havde så også opgivet ævred. Heldigvis har jeg også et større skrummel af en Kenwood med alt i tilbehør, så den kom frem i lyset

Jeg måtte så også lige ud og købe en ny Tlf. da den gamle også var smeltet ned. Men 299,00 kr. for sådan et sæt simmi blærbare tlf.. er da ikke så slemt.

Nu er det godt nok en stor skabs fryser, og den holder fint minus 18. Øl er ikke noget jeg har i min husstand, det stærkeste jeg har er en god flaske rødvin, der er så dyr at jeg endnu ikke har nænnet at åbne den. Den har så også kun ligget mørkt siden 1972.
Så lad den endelig ligge!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af AllanE på 23 jun 2014 08:41
Sej "LDS-løsning" med kontaktur som termostat Nok ikke den mest præcise temperaturstyring, men det holder da øllene kolde
Ja, eller brændevinen stiv !   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis