Lyn og Torden d. 22/5

Ja så er jeg endelig på igen, det blev en større omgang efter at jeg havde lyn nedslag i huset. Lynet slog ned i et kabel jeg havde siddende langs hegnet og i ledningen til det gamle Tlf. stik, jeg måtte have nye el stik kontakter mit stereo anlæg er ødelagt samt min pc. tørre tumbler o.m.a. El afbryder tavlen så ikke for køn ud, jeg havde auto sikringer de var nærmest exploderet så kobber spolerne hang uden for HFI relæet så heller ikke for kønt ud og elmåleren var også stået af. Jeg har så lige konstateret at min tlf. også er stået af.
Elektrikkeren sagde at jeg havde været meget heldig, og der i kan jeg kun give ham ret !
Det har været en lære streg for jeg havde ikke indbo forsikring, det får jeg så nok nu

Jeg har endnu ikke fundet rester af det udvendige Tlf. stik der sidder blot nogle sortbrændte ledninger og stritter ud i luften
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Godt så. Var næsten bange for du var udsat for en utidig og ubetimelig død. :-)

Mvh

 varmetossen

Ja men dog!! Jeg troede da også, at du var gået under jorden!

Den med telefonkabel og lyn har jeg også været på. Det kostede huskaskoen 26.000 kr. og en fordobling af min forsikring fra ca 5000 til 10.000 p.a. Det værste var, at jeg slet ikke brugte det kabel mere og det havde bare ligget ubenyttet i mindst 5 år.
Da det skete, eksploderede den dåse, hvor tlf.stikket kom ind, lige ud i hovedet på kattedyret. Nøøøøjj hvor var hun sur og skabte sig i flere minutter.

Du må se at omgås naturkatastrofer lidt mere forsigtigt!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja her har lynet ramt jorden to steder lige op af huset det har givet to huller ca. 10 cm dybe og Ø 40 cm. i det ene hul lå Tlf. kablet som heller ikke har været brugt siden jeg fik fiber net.Den udvendige metal dåse kan jeg ikke finde ligesom den invendige er pulverriseret. Jeg havde en stikdåse liggende lige under, der var kun halvdelen af bunden til bage. Jeg havde et langt pap rør stående med fine gamle tegninger stående i det hjørne også, nu har jeg kun papirsmuld tilbage. Lågen på kassette båndoptager og CD afspiller lå på gulvet og selve afspilleren har skudt fronten ud, hele anlægget er ødelagt incl højtalere. Surt surt
Puha en grim omgang du har været igennem.

Nå, men det er da godt at hverken dig eller hunni er kommet noget til.

Jeg tænkte også om du var blevet sur på os,  og vendt os ryggen, eller var røget en tur i huset med de stive metal gardiner   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Velkommen tilbage blandt de "levende". 

Du har vel forhåbentlig været nede og tegne en indbosforsikring, eller  ???  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja det er stærke naturkræfter der er på spil , nå men velkommen tilbage , så er freden forbi..................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Hmm forsøger du at tage strøm på mig Svend
Ikke strøm det har du haft bøvl nok med...men gas...........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Hvordan går det med udbedringen af skaderne, Håndværkeren? Er du helt tilbage til fordums styrke med ny computer, musik, tumbler og det hele?


Mvh. AllanE
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis