Isolering af skur - vindpap direkte på beklædning

Hej

Jeg har et lille 7,5kvm skur som jeg lige har støbt gulv i.

Skuret er bygget i forlængelse af et nyt hus, det man kalder integreret caport med skur?

Jeg ønsker at isolere væggene, så jeg kan varme op hvis jeg skal arbejde der, men jeg ser at vindpappet er direkte op at yderbeklædninen, som er lodrette bredder der går ind i hinanden.

Skal jeg tage speciel hensyn til det, evt. med speciel isolering eller andet, så der ikke kommer fugt i vægen?

Hvad er det mest optimale i forhold til prisen at isolere med? der er ca. 100mm at gøre godt med.

Kan jeg nøjes med 2 normale lag gips plader som beklædning indenfor, eller skal det være de dyre vådrums gips plader nu når det kun er opvarmet når jeg skal være der?

Jeg er helt ny til alt dette selvbyg, og kender ikke lige alle fagudtryk, så bær over med mit indlæg hvis noget ikke giver helt mening.

Mvh

Christoffer

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når det kun er lejlighedsvist der skal opvarmes, ville jeg blot montere 100 mm mineraluld og beklæde indvendig med en 15 mm tagkrydsfiner.
Altså ingen dampspærre.
Ja, sådan gjorde jeg også med mit skur, som er bygget på samme måde, dvs. del af den integrerede carport. Tagkrydsfiner på væggene og 10mm Rockwool + vindpap direkte på yderbeklædningen. Krydsfinerpladerne har også den fordel, at du kan hænge kroge, værktøjstavler, hylder mv. op alle steder.

Jeg har ikke støbt gulv, men alligevel er der (stort set) frostfrit om vinteren, da det er bygget op af husets ydervæg. Ganske praktisk! Kun når der er under -10 grader skal jeg engang imellem ud og fyrer op for en varmeblæser.

God arbejdslyst

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej
Jeg vil sige at du skal bruge 95 mm RockWool Flexibats (ganske almindelig isolerings plader), jeg vil også bruge 15 mm krydsfiner eller OSB men da rummet er opvarmet ville jeg også bruge dampspærre, helleres kan der dannes fugt i konstruktionen og det kan ende i råd i konstruktionen

Hilsen
Johannes Rask Sørensen
Tømrer
Hov, ser lige at jeg har skrevet 10 mm Rockwool i mit indlæg...der skal selvfølgelig stå 100mm - eller deromkring

Mvh. AllanE
Først tak for jeres svar og beklager den sene respons(travlt i det lille nye hus )

2 siger uden dampspærre, og 1 med.
Hvis den ikke koster så meget, så er jeg mere den type der monterer den for en sikkerheds skyld. Det skal tros alt kun laves en gang og holder mange år.
Hvordan tætner jeg den mod træstolperne? formoder den hæftes fast, men bruger man en slags silikone eller dobbeltklæbende tape mellem dampspærrer og træ?

Krysfiner i enten 12 eller 15mm ser alle ud til at mene er løsningen, syntes dog de er lidt dyre og heller ikke særlig pæne.
Kan det virkelig passe at de koster ca. 270Kr/plade? Jeg har xl-byg, jem & fix samt Bauhause i nærheden til at handle ind i, i nærheden. Ved ikke om man må her på siden, men en der kan linke direkte til den rigtige plade, evt. hvis der er andre steder jeg kan få den billigt.
Hvis jeg vil prøve at gøre det lidt pænere og male dem, skal jeg så bruge noget i samlingerne mellem pladerne?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ah, huskede lidt forkert med prisen. jemogfix har 15mm til 219Kr stykket. Varenr.: 9358216
Kan det findes billigere?
Skrevet af Christoffer85 på 27 jun 2014 08:12



Ah, huskede lidt forkert med prisen. jemogfix har 15mm til 219Kr stykket. Varenr.: 9358216



Kan det findes billigere?


Nej jeg tro ikke du finder dem billiger....

Jeg ville ikke give dem noget i samlingerne, men vil du gøre noget, så brug hvid vandfast lim.

Jeg har selv brugt tagkrydsfiner i mit opvarmede skur, jeg fandt noget billigt Junkers hvidpigmentering og gulvlak, som var over sidste dato, men stadig væk ok.

Her som skabslåger...


Mht dampspæren, så kan jeg lige tilføje, at jeg ikke har støbt gulv, men bare har bygget skuret "på fliserne". Derfor er der ikke 100% tæt i skuret - heller ikke nede under væggene. Min tanke var, at det derfor må være bedre at der er luft og lidt ventilation i væggene end at fugten ikke kan komme ud pga. en dampspærre. Det er sikkert anderledes, når man bygger et "tæt" skur, som du.

Jeg købte mine plader hos et firma i Hedehusene mellem Roskilde og Taastrup. De var væsentligt billigere (dengang) og har stort udvalg: http://www.ferrywood.dk/plader/krydsfiner/o-s-b-krydsfiner.html

Men det er nok lidt langt for dig...

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også