Kemppi tig'er fra vand til luftkøling...?

Håber nogen her inde kan hjælpe mig med et lille problem. Står med en kemppi MasterTig MLS 3500 som lige Pt. er sat op til at køre med en cool master 10 vandkøleenhed. og det virker jo skønt. Da jeg så ville prøve at bruge svejseren uden coolmaster'en (for at kunne ta den med ud på en opgave ude af værkstedet) kunne jeg ikke få lortet til at starte... 
Maskinen tænder, og displayet viser cooler error, der efter kan jeg intet gøre. Normalt skulle jeg jo ku køre med den uden vandkøl. (der sidder jo 2 store faner bagerst i kabenettet.  Men er der en kontakt eller sådan noget man skal skifte over på... eller "brokker" maskinen sig fordi jeg stadig prøver at bruge et vandkølet håndtaget når jeg har pillet vandkøleren fra? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo jo
Hvis du bruger en vandkølet tig brænder unden vandkøler sat til går den jo i stykker ,

På kemppis mag slanger sider der en lille switc på kablet inde i euro stikket som skal flyttes før slangen kan køre uden vand , muligvis det også er såden med tig slangerne

Men holde til det kan den ikk

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Jeg tror gerne at slangen hurtigt vil blive overophedet hvis den er beregnet til at køre med vand, og pludselig ikke gør det, men har ikke ku finde nogen switc på stik/kabel, så indtil videre står mit spørgsmål hen i det uvisse....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis