Lad mig nedsænke faskinen i grundvand?

Ideer udbedes....

Grundet etablering af carport skal jeg jf. kommunen etablere en faskine til afvanding... Da den del af min grund hvor carporten skal stå ligger meget lavt (jeg har gravet ca. 1m ned og rammer her grundvandsspejlet) virker det en smule ...ehm.. underligt at forsøge at afvande....

Hvis jeg nedsænker en faskine (med fiberdug omkring) i vand - så vil der vel nærmere være indsivning i faskinen fra det omkringliggende grundvand ?
I givet fald vil faskinen jo så ikke gøre den helt store forkel?

Nå, men eftersom faskinen jo så (hvis min tese holder) indeholder vand - så kan jeg vel smække en regnvandstønde / brønd på i den modsatte ende og herfra pumpe regnvand (og i virkeligheden også grundvand) op til havevanding?

er der nogen der har erfaring og eller holdninger til dette?

Bjarne
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den med at (gen)bruge vandet i haven virker som en rigtig god og billig ide.

Men det løser jo ikke dit problem med at have tilstrækkelig plads til at overfladevandet fra carporten kommer i jorden og ikke begynder at pladre op af dækslet på sandfanget fordi faskinen er fyldt allerede før det begynder at regne.

Det var måske værd at søge kommunen om dispensation til en alternativ nedsivning af regnvand end faskine, hvis muligt. Link
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis