Sengeramme med elevation?

Hej alle i (forhåbentligt) kompetente mennesker!

Jeg har to Tempur-madrasser med elvation under, som lige nu ligger på hver sin ramme, hvilket vil sige, at de glider fra hinanden. Det er jeg faktisk temmelig træt af og har derfor, som midlertidig løsning, stripset benene sammen. Dette hjælper desværre ikke ret meget, da madrasserne jo stadig ligger "løst" ovenpå, så nu er det bare madrasserne der glider fra hinanden.

Jeg har planer om at bruge en 10x10 cm stolpe som ben og så bruge nogle planker til selve rammen, som bliver "lagt på højkant" ovenpå benene og som så skal sættes fast med et hjørnebeslag (sådan et med tre sider). Der kommer også til at være et ben midt på sengen, så begge elevationsbunde har noget at hvile på.

Tror i det vil komme til at holde og/eller har i nogle tips i vil dele? Måske noget jeg skal være opmærksom på.

Jeg takker på forhånd for alle svar

Mvh. Rasmus.

PS: Jeg har alt nødvendigt værktøj til rådighed, så det skulle ikke være noget problem.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til L D S.

Som jeg forstår dit problem, er det de 2 madrasser som glider fra hinanden.

Løsningsforslag:

Stryg noget velcrobånd på dine madrasser (siden) 1 hård/blød eller velcro (den hårde del med krågene på og astrikan (den bløde) kan købes som selvklæbende, eller til at sy på, (er ret nemme at ri på tæt forstås) nøjagtigt overfor hinanden så de går i indgreb, fås i flere bredder/farver efter behag.

Disse velkro/astrikan fæstnes der hvor madrasserne bevæger sig mindst. (om der er sådanne steder på dine senge.

Eneste ulempe ved dette er om konen /manden vil ha' hovedgærdet oppe og modsat.

Alternativt:

Er at fastgøre nogle bøjler 2 stk. på hver side af et egnet materiale (evt. noget rundjern/stål med gevind i enderne til møtrik, igennem rammen madrassen ligger på, som er bøjet i facon overtrukket af en plast slange) som styrer madrasserne.uanset stilling på madrasserne.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis