Golf 3 Motoren ryster!

Hej,

Jeg er ved at blive gråhåret af min gamle golf.

Golf 3: 1,8, 75hK, 1992.

(har kørt 130.000km)

Sagen er, at motoren pludselig begyndte at ryste - både i tomgang og ved acceleration.

Når jeg bevæger mig om til udstødningen er det som om den "prutter" eller hoster, og ved kørsel lugter der meget af benzin.

Normalt kan jeg køre 55-60km/t i 5. gear, men det vil den ikke nu uden at hoppe som bare fanden!

Jeg har læst mig lidt frem og tilbage på diverse sites, men nu er jeg på bar bund.

Jeg har skiftet tændrør og karburatorflange, og givet den en omgang med pronto, men det har ikke virket.

Karburatoren ser ganske fin og ren ud, da jeg åbnede den.

Jeg har hørt, at det også kan være tændspolen, men jeg vil ikke smide flere penge i motoren før, jeg er mere sikker på, hvor problemet ligger.

- Magnus

Gi' den én med hammeren!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det der er stensikkert tænding. Kontroller tændkabler strømfordeleren og rotor.

En god måde at finde ud af hvilken tændrør der ikke gnister, er at hive tænd kablet af og høre på motorgangen, når der ikke er nogen forskel når du står med et tænd kabel i hånden er det på den cylinder der ikke får gnist, hvis motoren lyder dårligere uanset hvilket tænd kabel du hiver af, er det ikke tændingen det er galt med, men ligesom grossmann tror jeg også det er tændingen der driller, garanteret ir på kontakt fladerne i rotordækslet og rens rotoren når nu du er derinde.

Skriv venligst tilbage om det hjælp, altid rart med respons

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Jeg rykkede tændrørskablet ud på cylinderen længst til højre på motorblokken, og der skete ingen synlig ændring i motorgangen.

Dernæst har jeg givet fordeleren, rotoren og mundingerne på kablet noget silikone.

Nu går motoren som den skal!

Tak for det!

Hvis jeg oplever problemet igen vil jeg skifte kabel, rotor og fordeler

Gi' den én med hammeren!
Det var da dejligt at høre.

Tit er det ir på kontakterne inde i rotordækslet der er årsag til problemerne, men hvis man renser kontakterne med en skruetrækker og renser den indvendigt med WD40 eller lignende for at undgå krybestrøm så er der ingen problemer selv i fugtigt vejr.

Godt at vi kunne hjælpe

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis