Gennemsave et monteret listeloft - hvordan?

Jeg skal have nedtaget vores listeloft i forbindelse med opsætning af gipslofter. Jeg har fravalgt at montere gipspladerne under listeloftet, da der er et lag gips ovenover listeloftet i forvejen.

Desværre er der opført en let skillevæg op til listeloftet, så det er gennemgående til værelset ved siden af (de 2 rum var tidligere et stort)

Hvordan skærer jeg nemmest/hurtigst listeloftet over, der hvor der går igennem væggen?

Bajonetsav er ikke rigtig muligt, det har jeg prøvet. Jeg har en Fein multicutter, men det vil jo tage det meste af VM i fodbold før end jeg er færdig ... 

Men er den min bedste mulighed eller har I andre alternativer jeg ikke har overvejet ?

Pft.

Martin
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg tror på din multicutter og to aftener uden fjernsyn, og hvor galt skulle det være. Er på vej selv til at ønske mig en multicutter, men mest ud fra fjernsyn
De ser ud til at kunne meget.


mvh

 varmetossen

Nu har jeg selv brugt en fein til næsten selvsamme opgave - der var blot tale om gulvspånplader der er meget hårdere end listeloft. På med den "runde" klinge og så bare i gang.
Aternativt kan du bruge en festool dyksav, men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt den kan komme helt tæt på væggen :-)
@Klaus Lundstedt

Bare kom afsted. Jeg var lidt i tvivl om jeg ville få brug min, men det er t et a minemes anvendte stykker værktøj. Alene deltasliberfunktionen vil overraske dig... Korn 100 på en fein sliber ligeså kraftigt som korn 40 på en normal maskine

Jeg ville nok give bajonetsaven en chance mere, brug en klinge der har lidt længde, og er så flexibel, at du kan køre den helt ind mod vægen, så kan du få et snit, der er næsten plant med vægen. (brug en strimmel tynd finer eller masonit, for at beskytte vægen.

Fein multicutter vil nu heller ikke være så længe om det, med den rigtige klinge.

(Siger manden der er uransagelige årsager, har 2 stk Fein multicutter )

Hej Preps,

Jeg tilsluttter mig også FeinCutteren.. Fantastisk stykke værktøj.
Konen kan også snildt oplæres, -så kan du følge med fra TV-sofaen.. :o)

Der er altid plads til endnu en motor eller gammel maskine mere, inde i værkstedet..

Ja ingen tvivl om at Feincutteren, er kongen inden for denne cuttere.

Før havde jeg  en Falke, fra Jen og Fix, den var fantastisk til at overføre alle vibrationerne op i armen på mig, og ikke ret meget til det skærende værktøj. 

Tak for inspirationen!
Det bliver Fein der vinder, jeg må en tur ud og hente et par brede klinger og så i gang.
Så er det bare at håbe de ikke er sømmet der hvor jeg skal save !!!

Bajonetsaven duer desværre ikke, da den ikke kan komme tæt nok på væggen

God weekend :o)
Måske du kan bruge et skarpt stemmejern og hammer til at "flække" med og tage det værste og så gå efter med Feincutteren.
Hvad med godt gammelt haandvaerktoej?
En god fukssvans kan goere arbejdet hurtigere end den rystende sav.
Min erfaring med rystesave er at klingen bevaeges saa lidt, at savsmuldet ikke falder ud, naar det sker saa saver den langsomt. Man maa derfor hele tiden selv vrikke med saven for at faa savsmuldet ud. Jeg synes det gaar alt for langsomt.

Karsten
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis