Olympus E 520

er 1650.- ok for et næsten ikke brugt, som nyt
Olympus E 520

jeg er ikke den store kender

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af klamp på 13 jun 2014 13:48
er 1650.- ok for et næsten ikke brugt, som nyt
Olympus E 520

jeg er ikke den store kender

Nu er det jo en temmelig gammel sag (2008) og det er ej kendt hvilken objektiv(er) der er med. Men til næsten samme pris købte jeg for et par måneder siden et Canon EOS 1100D med standart objektiv splinter nyt, da de var på tilbud i Bilka/Føtex. Derfor vil jeg personligt mene at prisen er kr. 500-1000 for høj. Er i øvrigt næsten sikker på kameraet trænger et nyt batteri, hvis det ikke har været skiftet ud.

PS. EOS 1100D og Olympus E 520 har ca de samme tekniske data, men Canon's model er ca. 3 år yngre.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvor gammelt er det?
Hvilke optikker følger der med?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
Det kamera er fomodentlig 4 - 6 år gammelt. Som jeg har læst det, er det et fint kamera, men skulle nok koste 1000.-  1200.- kr i dag. Udviklingen er gået rigtigt stærkt, og man skal se sig godt omkring inden køb.
Jeg har selv et CanonG7 der vel også er 7år gammelt nu. Stadig top ydelse, men kunne da godt ønske et G16 . Er glad for Canon. Har i gamle dage fotograferet med Nikon og Contax spejlrefleks, men ingen af os gad slæbe rundt på det i ferien, så det blev et målsøgerkamera.
Mit G7 svarer til noget med 50 - 210 mm i 'gammelt' sprog samt lukkerprioritering og blændeprioritering i et kæmpe autoområde og manuel, selvfølgelig, 2 personlige indstillinger, helt udmærket video og går med i en lårlomme.
Og pixels kan ikke erstatte et lysstærkt objektiv, så check lige blændeværdierne.

mvh

varmetossen

Kamera som nyt kun brugt måske 5 gange med 2 objektiver 14-42 og 40-150 med alt tilbehør samt olympus taske og trænings dvd og original embalage.
16gb. kingston Cf kort

ALt 100% som nyt.
klamp

Skrevet af klamp på 13 jun 2014 20:59

Kamera som nyt kun brugt måske 5 gange med 2 objektiver 14-42 og 40-150 med alt tilbehør samt olympus taske og trænings dvd og original embalage.
16gb. kingston Cf kort

ALt 100% som nyt.
klamp

Så kom der jo lidt flere oplysninger på bordet.  Med det ekstra objektiv kan man måske begynde og forsvare prisen.

Personlig ville jeg nu stadig prøve og pille nogle hund af prisen, med begrundelsen at kameraet indeholder temmelig gammel teknik hvilket de tekniske data meget tydeligt afspejler når det holdes op mod nyere low-end/cost kameraer.

Men du bestemmer. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej.
Stadig lysstyrken på objektiverne. Der er en grund til, at lys koster penge i denne verden.

mvh

varmetossen

Obs. Kom lige til og se at kameraet ikke engang kan lave lidt video !  Link til data på Olympus E 520  

Mvh. Leif.

Onliner:
tusind tak for alle jeres indlæg-

det er virkeligt godt med alt den information

Tror jeg følger jeres (råd) ikke købe dette .

men måske dette Nikon D3100 til 2200.-
Personligt vil jeg også gå efter den hvis ........... Men vær stadig opmærksom på at prisen ikke bliver for høj hvis du køber brugt. Prisen på nyt er ikke mere end ca. kr. 200 højere end den pris du nævner, og så har du jo garantien hvis kameraet går i udu det første stykke tid. Link til Nikon bedste priser.  

Og et link til test og data på kameraet. Link.

Pøj pøj. 

Mvh. Leif.

Onliner:
Skrevet af klamp på 14 jun 2014 12:00
tusind tak for alle jeres indlæg-

det er virkeligt godt med alt den information

Tror jeg følger jeres (råd) ikke købe dette .

men måske dette Nikon D3100 til 2200.-
Hvilket Nikon D3100 - Altså snakker vi et brugt, hvilke objektiver osv ? ....

Det vil være nemmere at hjælpe hvis du kom med et budget, hvilke krav samt billeder du ønsker billeder af. Et nyt Nikon D3200 med objektiv koster trods alt kun 2800 kr, så man skal ikke give for meget brugt.

www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis