vedrørende trim?

Hej har lige fået min første speedbåd og aner storset intet om trim og tiltning. Men indtil videre har jeg fundet frem til at trim er for at opnå mere fart og spare benzin er det korrekt forstået?

Mit næste spørgsmål er omkring min nye båd. Den er med z drev og planer fint når den er i fart. Men tror der er noget i vejen med trim motoren, den virker men køre man den helt op og tager hjem. Er drevet faldet i bund igen dagen efter og den kan ikke trimes op når man sejler nærmest som om den ikke kan klar modstanden når skruen sejler. Tænker selv om hydrauliken trænger til renovering eller hele trim systemet måske. Håber i kan hjæpe med jeres viden og erfaringer er lidt på bare bund her.
På forhånd tak

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er helt sikkert dit hydraulikken der skal repareres, uha det lyder dyrt. Det er dog de færeste der tilter drevet ud af vandet når båden ligger i havn. Gætter på det er en benzin motor du har, så du lære nok hurtigt at give fund skrue til du er oppe og plane, der efter sætter du den ned på 3/4 så er den mest økonomisk
Min Bror havde engang sådan en coronet med 2 x 260 hk. den brugte kun 80 liter i timen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis