Byg kolonihavehus

Hej LDS ! 

Jeg har lige erhvervet mig en fin kolonihave med et lille hus på. Huset er som sådan fin nok, men efter jeg har rykket loft og vægge ned for at isolere, kan jeg se at det nok kan være ligesågodt at rykke det hele ned, og bygge et nyt. 

Sagen er at det skal laves så billigt som muligt. Det må gerne tage tid. 

Jeg er ikke udlært håndværker, men har da lavet lidt forskelligt. Men mangler fagsproget. 

Jeg må bygge 30 kvm. 

Jeg vil gerne høre jer om i kan give et hurtigt bud på hvad det kan koste. Jeg vil gerne for så vidt bruge brugte materieler. 

Jeg vil støbe et nyt punkt fundament. Er det for hver meter ? 

Og huset skal have en ensidig taghældning. Hvor stor hældning skal taget have, hvis det nu er 3 meter i den høje side og 4 meter bred. Hvor høj vil i så lave det i den lave side ? 

Det er vel egentlig bare at lave et godt fundament. Bygge en "skal". Ligge spærtræ på (for hver meter) ? Og så få vinduer ind. Isoleret. tag.  Beklædning osv osv. Der skal ikke rigtigt tænkes på afløb osv da der ikke er mulighed for vand. 

Strøm skal være solceller. 

Alle gode bud modtages. Også gerne mere konkrete metoder at bygge på. F.eks fundament osv. 

Tak !  Vh Frederik 



 Vh.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Frederik.

Det behøver vel ikke være så stort, Davidsen har nogle ganske udmærkede træhuse til fornuftige priser. Så får du noget der kan holde i rigtigt mange år, frem for at bygge noget af tilfældige materialer som du ikke kender alderen på.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis