Defekt Vaskemaskine?

Jeg har netop erhvervet mig en Bosch vaskemaskine, sagen er jeg har tilsluttet den på et kraftstik, hvor blå går i blå (nul) brun i brun (fase) og jord i jord (gul/grøn), min maskine virkede fint ved prøvevask uden problemer, men da jeg kørte en 60C vask med håndklæder (9stk.) så midt i programmet lige før centrefugering begyndte maskinen og hyle mekanisk motor agtigt og 5 min efter bankede det i siden på maskinen i 5 sekunder, dette stor på i 15 min., jeg har også oplevet jeg fik en snurrer i fingrene af maskinen nogle gange og tjekkede derved jordforbindelsen, det viste sig at min polsøger lyste rødt i jordforbindelsen, kan spænding i jordforbindelsen have ødelagt min maskine eller er det en fabriksfejl.? Det skal siges den er helt ny, bosch mente ud fra telefonisk guide at det er maskinen der er noget med og at jeg har installeret korrekt ellers ville den slet ikke virke fra start af, hvad mener i?
Jeg har netop erhvervet mig en Bosch vaskemaskine... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du må há tjekket din installation.
I "gamle dage" var jord rød, og du kan jo ikke vide, om noget er byttet rundt et andet sted. Kun et voltmeter kan finde faserne og nullen, og jorden SKAL være i orden - ellers leger du med livet som indsats (især når du ikke engang har fejlstrømsafbryder)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis