Opsætning af stort spejl på væg

Jeg skal have sat et større spejl på 140 x 80 cm op på en væg. 

Udfordring 1 er at væggen ikke må beskadiges, dvs. der må ikke bores eksempelvis.

Så jeg tænker noget meget stærk lim/fuge, men hvilken?

Udfordring 2 er at spejlet (forholdsvist) nemt skal kunne tages ned igen og efterlade nul spor eller kun spor der nemt kan fjernes/rengøres.

Så jeg tænker hvilken lim/fule vil slippe let hvis det 'skal' og i øvrigt nemt lade sig rengøre. Og hvordan får jeg det i øvrigt til at slippe? En kniv ind bag i revnen? Er lidt blank...

Yderligere info: 

Væggen er en alm. malet væg (flad, ikke grov).
Spejlet er 0,5 cm tykt
Stedet er et tropisk land, så et forholdsvist (men ikke voldsomt) fugtigt miljø.

Håber på noget super input.

Christian


 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stil spejlet lidt skråt, så det læner sig op af væggen... Der findes ikke en sådan lim du efterlyser, det er ønsketænkning...
I øvrigt vil der alligevel skulle males om efter et stykke tid, fordi væggen bagved spejlet ikke bliver bleget som resten, så når du fjerner spejlet vel der vise sig en "hvid plet".

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Takker...

Findes der ikke en løsning der kan holde det oppe eller findes der ikke en løsning der BÅDE kan holde det oppe på væggen samt lade mig tage det af igen uden større svineri?
Du kan godt lime det op med syrefri silicone. Det skal nok holde.
http://www.glas-direkt.dk/side1.php?p_id=94

Man kan bruge en fiskeline, som man fører ind bag spejlet og "saver" limen over med, når det skal ned. Men der vil sidde silicone rester tilbage på vægen, som er svære at få af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også