Udgifter ved bolig køb

Hej
Jeg er nu igen vednat overveje et bolig køb. 
Men for at kunne lægge et budget, har jeg brug for st vide hvilke engangs udgifter der kommer. 
Her tænker jeg på udgifter til bank og real kredit, tinglysninger osv. 
Kan man foretage tinglysningen selv? 
Hvilke steder kan man spare ved st gøre noget selv? 
Husprisen ligger på omkring 800.000. Ejerskifte forsikring ernkeg usikker på, da der er tale om en landbrugs ejendom, og det er vist ikke "normalen" med en sådan. 

Mange tak
Alex 
Hej Jeg er nu igen vednat overveje et bolig køb.... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay, men der er jo ikke andet for end at tøffe i banken og hører om det.. Det bliver dog ikke min nuværende bank.. Sidst jeg kiggede på hus, var der sagt god for det. De satte så efterfølgende bremsen i, grundet 2 k3 fejl, den ene var et hul i en tag plade på laden. Og den anden en tagrende der opfugtede murværket på ko stalden.. Altså 2 fejl der koster meget få kroner at rette, og er gjort på få timer, og så endda på sekundære bygninger.
Den slags pjat gider jeg kun en gang
Alt dette med lån typer osv er jeg helt enig i, og har min mening omkring. Men det er mere alle de ekstra udgifter man bliver i tvivl om.

Ifølge nykredits beregner skulle jeg kunne låne op mog 1,5 million, men så bliver budgettet for stramt. Synes jeg
Du skal skaffe dig overblik over de gebyrer manken skal have. Dem kan du nemlig forhandle om. Hvis du er kunde gennem mange år og har orden i dine penge, så kan du godt rage nogle rabatter til dig.
Du skal huske, at mægleren er sælgers mand. Du kan ikke bruge ham til ret meget. Din advokat arbejder for dig, og han har en ansvarsforsikring, som dækker hvis han klumrer rundt i det. F.eks. hvis han overset en servitut, der forringer dine brugsmuligheder på ejendommen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Okay. Somsagt så bliver det ikke nuværende bank der finansierer det, så vil beg hellere betale et gebyr ekstra.

Men hvis nu banken har en advokat tilknyttet som kan tinglyse skødet, så kan han vel også godkende handlen i sin helhed?
Og hvis man får skrevet, "såfremt advokat godkender handlen i sin helhed" er man vel ikke fanget før advokaten har godkendt?
Det kan du nok godt, men hvis banken har egen advokat kan du jo ikke vide om han er lidt farvet af banken. En uvildig advokat ville jeg vælge. Jeg havde indtryk af at det var et godt valg i mit tilfælde i hvert fald.


 

Annonce
Okay der sker jo Heller ikke noget ved at ringe og spørge om en pris
Nej slet ikke. Det skader vel heller ikke at få lavet lånebevis i et par banker, og så få et tilbud på lånet.


 

Du skal gå til dit pengeinstitut - det har de helt styr på.
Der hvor der virkelig er penge at spare, er hvis der stadig er gæld i ejendommen. På den måde kan du lave afgiftsoverførsel, og slipper dermed for at betale de 1,5% i tinglysningsafgift.
Skrevet af subwoof på 10 jun 2014 06:35
Okay. Somsagt så bliver det ikke nuværende bank der finansierer det, så vil beg hellere betale et gebyr ekstra.

Men hvis nu banken har en advokat tilknyttet som kan tinglyse skødet, så kan han vel også godkende handlen i sin helhed?
Og hvis man får skrevet, "såfremt advokat godkender handlen i sin helhed" er man vel ikke fanget før advokaten har godkendt?
Lad være med at skrive udner på noget før alt er i orden. Er underskriftet sat kan du blive fanget af reglen om, at det koster 1% af handelsprisen at fortryde.

Hvis ejendommen er i ordentlig stand skal du få indføjet en klausul med: "Ejendommen kan forsikres uden forbehold af nogen art". Dermed er sikrer du dig imod, at du efterfølgende ikke kan få en forsikring mod f.eks. råd og svamp, 

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak gor det Chr.

Det er en god klausul at få med, men er det normalen man blot venter og håber på at forsikringen ikke tager en urimeligt høj præmie?
Eller kan man få dem til at give en pris på forhånd?

Ang. Forsikring mod råd og svamp, så er ejendommen iorden, den er vedligeholdt på et minimum.. Desværre er der noget fugt ude i bag gangen, grundet kuldebro en mellem lade og stuehus. Der er ikke svamp, og problemet kan man isolere sig if af.. Kan forsikringer stejle over sådan noget?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis